لطفا منتظر بمانید

با دستگاه لیزر برش، شیلد محافظ صورت بسازید

23 اردیبهشت ، 1399
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

ویروس کرونا  به سرعت در سرتاسر جهان در حال شیوع است و سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام  کرده است. امروزه با شیوع همه گیر ویروس کرونا یا COVID-19، یکی از مهمترین تجهیزات برای جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار ،شیلد محافظ صورت می باشد. در این مقاله و با استفاده از دستورالعمل های زیر، نحوه ساخت شیلد محافظ صورت توسط دستگاه برش لیزر را آموزش می دهیم.

ساخت لیزری شیلد محافظ صورت در برابر ویروس کرونا

ساخت لیزری شیلد محافظ با دستگاه لیزری برش ارزان قیمت است و به سرعت قابل تولید می باشد. لازم به تاکید است، این دستورالعمل های تولید شیلد محافظ صورت فقط باید توسط متخصص اجرا شود. ساخت شیلدهای محافظ صورت نیاز به مهارت در سطح حرفه ای در ساخت و طراحی مخصوص دستگاه برش لیزر دارد و فقط باید توسط طراحان و مهندسین حرفه ای و در محیط کارخانه انجام شود.

متریال ساخت شیلد محافظ صورت

محافظ صورت از سه قسمت  شامل سایبان ، پیشانی بند و تسمه ساخته شده است  که همه قسمت ها را می توان با برش لیزری آماده استفاده کرد. سایبان از قطعه ای پلاستیکی شفاف به ضخامت 0.5 میلی متر ساخته شده است ، پیشانی بند از قطعه ای از همان ماده ای با ضخامت 75/7 میلی متر و تسمه آن از جنس سیلیکون است.
طلق محافظ مورد نیاز، ورقی پلاستیکی از جنس PET  یا PETG با ضخامت0.50mm    است که  ارزان می باشد و برش لیزری آن کمتر از یک دقیقه توسط کلیه دستگاه های برش لیزری قابل تولید می باشد.  به عبارت دیگر، بر خلاف شیلدهای محافظ صورت موجود در چاپ  D3 که ساخت آن چند ساعت طول می کشد و به چاپگر لیزری و سه بعدی نیز احتیاج است، این ماسک های برش لیزری را می توان فقط با دستگاه لیزر در کمتر از 2 دقیقه تهیه کرد و با مونتاژ ساده و جزئی آماده استفاده کرد.

استفاده از متریال جایگزین شیلد محافظ صورت

این نکات را هنگام انتخاب متریال مورد توجه قرار دهید:
از کیفیت متریال مورد استفاده خود اطمینان حاصل کنید که از نظر نوری، شفاف و واضح باشد و وقتی به صورت منحنی روی صورت قرار می گیرد، نمی شکند یا ترک نمی خورد.
ازپلی کربانت PC به جای PET یا PETG استفاده نکنید زیرا بسیار شکننده است.

روش های تولید شیلد محافظ صورت با لیزر

برش لیزر، دای کات، واتر جت و برش با تیغ ، همه روش های بالقوه برای ساخت محافظ صورت، بندهای سیلیکونی و نوارهای پیشانی هستند. همچنین سار روش های برش 2D نیز برای این کار می تواند مناسب باشد.
از آنجا که برای  استفاده از دستگاه لیزر برش نیاز به گذراندن دوره های آموزش لیزر است، توصیه می شود به منظور حفظ سلامتی و ایمنی اپراتور دستگاه لیزر، حتما افراد متخصص  دستگاه لیزر برش و با تجهیزات با اقدامات ایمنی مناسب در محل، لیزرکاری کنند.

روشنکته مهم
برش لیزری

بسیاری از مواد در طول برش لیزری، بخارات مضر  منتشر می کنند

لبه های قطعات ممکن است بسوزند و باعث ایجاد بریدگی های ناخواسته می شوند

واتر جت

مزیت برش همزمان چند ورق از مزایای برش واتر جت می باشد

هیچ گونه بخاری که از طریق سوختن تولید می شود، منتشر نمی شود

دای کات

توان بالا و هزینه زیاد

ساخت شیلد محافظ صورت با دستگاه برش لیزر

نکته مهم در فرآیند ساخت

توصیه می شود در طول مراحل انجام ساخت محافظ صورت یا بسته بندی محصول ، ماسک های تنفسی N95 و دستکش نیتریل را استفاده نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران