لطفا منتظر بمانید

حکاکی لیزر و برش لیزر انواع پارچه

23 اردیبهشت ، 1399
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

پارچه به سرعت به متریالی بسیار محبوب برای حکاکی لیزری و برش لیزری تبدیل می شود. الیاف طبیعی و همچنین پارچه های مصنوعی اغلب با دستگاه لیزر به صورت خارق العاده برش داده شده و حکاکی لیزری روی پارچه اعمال می شود.

حکاکی و برش لیزر روی پارچه

این مقاله مروری بر پارچه های محبوب قابل حکاکی و همچنین برخی پارچه ها که برای حکاکی مناسب نیستند دارد. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا پارچه  شما قابل لیزرکاری است این می باشد که با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید تا روی تکه ای از پارچه، برش و حک لیزری را تست کنیم.

حکاکی و برش لیزر روی میکروفیبر

متداول ترین  نوع میکرو فیبرها از پلی استرها، پلی آمیدها (نایلون) و یا ترکیبی از پلی استر و پلی آمید ساخته می شود. این پارچه برای حکاکی با لیزر با دوام است و حکاکی زیبایی را به وجود می آورد. اپراتورهای دستگاه لیزر می توانند با استفاده از سرعت بالا و قدرت کم لیزر، به سرعت کوچکترین لایه را از بالا ببینند که منجر به حکاکی با کنتراست عالی شود. برای جلوگیری از سوختن کامل لایه های پارچه، توصیه می کنیم تست های مختلفی را روی پارچه مورد نظر خود انجام دهید و عملیات  تست لیزر را تا زمانی که  تنظیمات صحیح را پیدا کردید ادامه دهید.

حکاکی لیزری روی پارچه بالش

حکاکی و برش لیزر روی چرم طبیعی و چرم مصنوعی

چرم مصنوعی ، متریالی عالی برای حکاکی لیزری است. زمانی که  حکاکی لیزری روی چرم انجام می دهید، ظاهری تقریباً برجسته تولید می کند.چرم انعطاف پذیر و بادوام است و متریالی است که مطمئناً می تواند در برابر حکاکی لیزر مقاومت کند.

حکاکی لیزری روی چرم

حکاکی و برش لیزر روی پارچه نخی

حکاکی لیزری نخ 100٪ با بافتی محکم و پیوسته، ظریف و در عین حال زیبا می باشد. توجه داشته باشید که تار و پود نخ های پارچه نزدیک به هم باشند. هر چه نخ محکم تر باشد، نتیجه حکاکی لیزر بهتر خواهد شد. همچنین اطمینان حاصل کنید که برای حفظ قدرت از لیزر، نخ به اندازه کافی محکم باشد. برای نمونه، می توانید تصویر دستمال های نخی حکاکی شده با لیزر را در زیر ملاحظه نمایید.

حکاکی لیزری روی پارچه نخی

نکات و ترفندهای دیگر برای حکاکی لیزر پارچه

  • به طور کلی، تنظیمات سرعت بالاتر و قدرت پایین تر لیزر لازم است. این ایده، به سرعت لایه بالایی پارچه را از بین می برد تا کنتراست حکاکی ایجاد شود.
  • از آنجا که تنها بخشی از پارچه را می سوزانید، سطح وضوح پایین را از قسمت تنظیمات لیزر انتخاب کنید.این مورد به شما اطمینان می دهد که حکاکی لیزری خیلی عمیق نباشد.
  • از بافت های پیوسته استفاده کنید که تار و پود به هم گره خورده باشند.بافت های گشاد (مانند پارچه حوله ای) بیشترمتمایل به سوخته شدن هستند تا حکاکی. 
  • پارچه هایی که به خوبی حک لیزری نمی شوند شامل لباس های حوله ای (لباس ، حوله ، و غیره) و مخمل خواب دار (فرش حمام ، اسباب بازی ، و غیره) می باشد. برای بیشتر قسمت ها، تار و پود ها کاملاً گره خورده نیستند و به جای حکاکی شدن، سوخته می شود. 
  • از انواع پارچه دیگر که به زیبایی حکاکی لیزری می شوند می توان به پشم گوسفند، نمد، جین، چرم اشاره کرد.

برنامه های کاربردی و برش لیزری پارچه

توانایی لیزر به طور فزاینده ای برای ایجاد برش های پیچیده بر روی طیف گسترده ای از متریال، مورد استفاده قرار می گیرد. برش بسیار دقیق لیزر، سازگاری و کنترل عالی برای شما فراهم می کند. علاوه بر این، برش لیزری متریال، منجر به لبه های کاملا سوخته برای جلوگیری از باز شدن بافت پارچه از هم می شود. افزایش سرعت و توان بیشتر لیزربرش، همراه با قابلیت برش خودکار و کنترل شده توسط کامپیوتر، اجازه می دهد که برشی دقیق و با جزییات داشته باشیم.

حکاکی لیزری روی پارچه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران