لطفا منتظر بمانید

برش لیزری و ساخت ماسک صورت با دستگاه لیزر برش

31 اردیبهشت ، 1399
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

این مقاله آموزشی لیزر، اطلاعاتی در خصوص نحوه ایجاد ماسک محافظ صورت با استفاده از دستگاه برش لیزر و چرخ خیاطی به شما می دهد. 
از آن جا که ویروس کرونا در سراسر کره زمین به سرعت شیوع پیدا کرده است، ماسک‌های استاندارد موجودکم شده است و به ‌اندازه کافی تولید یا وارد نمی‌شوند. اگر ماسک های مورد نیاز اعضای خانواده را خودمان درست کنیم، این امر کمک خواهد کرد که کمبود ماسک در بیمارستان ها کاهش یابد و ماسک های پزشکی و ماسک های N95 در اختیار کادر پزشکی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند،  مبتلایان به ویروس کرونا و کارکنان سلامت ، قرار بگیرد.

ساخت ماسک با دستگاه برش لیزر

موارد مورد نیاز برای برای ساخت ماسک با دستگاه لیزر

  • برش لیزری با دستگاه برش لیزری CO2.
  • پارچه استاندارد جهت برش لیزری.
  • طناب نخی یا کش (استفاده از این مورد بستگی به طرح شما دارد.)

ساخت ماسک با دستگاه برش لیزر

مرحله اول ساخت ماسک با برش لیزر، طراحی

در مرحله اول، طرح ماسک دلخواه را در نرم افزارهای گرافیکی نظیر کرل دراو یا اتوکد به صورت وکتور(خطی) طراحی نمایید. در مرحله طراحی ماسک در نظر داشته باشید که اندازه ماسک‌ها باید به صورتی باشد که از بالای بینی تا زیر چانه و همچنین تا نزدیکی گوش را بپوشاند. به عبارت دیگر، اندازه پارچه‌ای که می‌برید بهتر است در حدود ۱۵*۳۰ سانتی‌متر باشد.

مرحله دوم ساخت ماسک با برش لیزر، پردازش پارچه

پارچه استانداردی جهت تولید ماسک تهیه نمایید. لازم به ذکر است،  شرکت بین المللی پرسناژ برای تولید ماسک از پارچه قواسی دو لایه و پارچه اسپان باند 40 گرمی استفاده نموده است. پارچه را در دستگاه برش لیزر قرار دهید. پس از آن، اندازه ماسک را در سه حالت استاندارد انتخاب کنید و با استفاده از فایل طراحی شده ، پارچه را با لیزر برش دهید. شما می توانید یک یا مجموعه ای از طرح های متنوع از ماسک را به صورت همزمان  برش لیزری دهید. پس از اتمام لیزرکاری، پارچه های باقی مانده را از نمونه برش اصلی جدا نمایید. این روند را برای باقیمانده پارچه ها تکرار کنید.

ساخت ماسک با دستگاه برش لیزر

نکته: بهتر است از دو پارچه رنگی مختلف استفاده کنید ، تا بشود به راحتی طرف بیرون ماسک و سمتی که با دهان در تماس است را تشخیص داد.

مرحله سوم ساخت ماسک با برش لیزر، دوخت سمت داخلی و بیرونی ماسک

همانطور که در عکس نشان داده شده است، با سنجاق کردن دو پارچه برش خورده از هر رنگ  شروع کنید. پس از آن،  قسمت های داخلی و بیرونی ماسک را مشخص کرده و آن ها راخیاطی کنید.

مرحله چهارم ساخت ماسک با برش لیزر، ماسک را مونتاژ کنید

پارچه های برش خورده داخلی و بیرونی را روی هم تنظیم کرده، (سپس بندها را در جای خود قرار دهید. ) در ادامه هر یک از طرفین ماسک را بدوزید. در پایان، پس از دوختن ماسک‌ها می بایست پارچه‌ها را بشویید و ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید.

ساخت ماسک با دستگاه برش لیزر

مزایای برش لیزری پارچه

  • دستگاه‌های لیزر برش این قابلیت را دارند تا  طرح های بسیار ظریف و پیچیده را با دقت بالا بر روی پارچه برش لیزری دهند. همچنین چندین لایه از پارچه که روی هم قرار داده شده است را می توان توسط لیزر همزمان برش لیزری کرد. این بدین معنی است که امكان برش همزمان چندين لايه چرم و پارچه با سرعت بالاي برش لیزری به راحتی امکان پذیر است.
  • با دستگاه لیزر برش طرح اولیه را به سرعت می توان به محصول نهایی تبدیل کرد. دستگاه های لیزر دارای دو هد، قادر هستند تا سرعت برش لیزری روی پارچه را دو برابر نمایند.
  • برش لیزری انواع پارچه در سایز و طرح دلخواه و بدون نیاز به الگو به منظور استفاده در صنایع مختلف امکان پذیر است. برش لیزری روی پارچه در هر شکل وهر سایز قابل برش می باشد.
  • برش لیزری پارچه، هیچ گونه سوختگی روی پارچه ایجاد نمی کند و عملیات برشکاری را و با بالاترین دقت و سرعت روی پارچه مورد نظر شما انجام می دهد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران