لطفا منتظر بمانید

آموزش آماده سازی تصویر برای حکاکی لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

31 اردیبهشت ، 1399
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

حکاکی لیزری چهره و تصویر دلخواه بر  روی چوب  یکی از خاص ترین هدایایی است که می توانید در مناسبت های مختلف به عزیزانتان هدیه می دهید. امروزه حکاکی لیزری عکس روی متریال هایی نظیر انواع سنگ، پلکسی گلس، انواع فلزات مانند طلا، نقره، استیل و ... بسیار سودآور می باشد و طرفداران خود را دارد.
برای داشتن حکاکی لیزری با کیفیت عکس روی چوب، توصیه می شود اطلاعات و دانش اولیه از مراحل ادیت عکس در نرم افزارهای گرافیکی مانند ادوب فتوشاپ داشته باشید. در این مقاله، نحوه آماده سازی تصویر برای حکاکی عکس روی چوب در نرم افزار  CorelDRAW را آموزش می دهیم.

نحوه پردازش عکس برای حکاکی لیزری روی چوب

عکس مورد نظر خود برای حکاکی لیزری روی چوب با دستگاه لیزر حکاکی را در نرم افزار CorelDRAW باز کنید،   سپس اندازه عکس را مطابق سایز متریال و اندازه نهایی که می خواهید حکاکی کنید،  تغییر(resize)  داده و عکس را برش (crop)  دهید .
توجه: بسیار مهم است که در مرحله آخر این فرآیند، هنگامی که عکس را به عکس 1 بیتی سیاه و سفید تبدیل کردید، دیگر اندازه عکس خود را تغییر ندهید.
عکس وارد شده در صفحه نرم افزار CorelDRAW را انتخاب کنید. پس از آن، با انتخاب مسیر Bitmaps / Resample از منوی کشویی ، پالت Resampling را باز کنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

در پالت Resample ، DPI را به 600 تغییر دهید و سپس روی OK کلیک کنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

4 نوع فیلتر / افکت مختلف در کرل دراو وجود دارد که قصد داریم در عکس به کار ببریم.

  • Gamma
  • Unsharp Mask
  • Sharpen
  • Convert to Black & White (1-bit) with Halftone Dither

فیلتر Gamma Adjustment در آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

فیلتر  Gamma به شما امکان می دهد که در قسمت هایی از عکس که تضاد کم است، جزئیات را بدون اینکه به طور قابل توجهی روی سایه ها یا برجسته ها تأثیر بگذارد، نمایش دهد. 
در حالی که عکس هنوز در حالت انتخاب است، با باز کردن پالت تنظیم Gamma شروع کنید. از منوی کشویی Effects / Adjust / Gamma را انتخاب کنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

در پالت گاما مقدار 3.5 را وارد کنید و سپس بر روی OK کلیک کنید. این تنظیمات باعث می شود عکس روشن شود و جزئیات در مناطق تاریک یا سایه دار به صورت برجسته نشان دهد.

فیلتر Unsharp Mask در آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

این فیلتر جزئیات لبه عکس را برجسته می کند و روی نقاط تار عکس بدون اینکه نواحی با فرکانس پایین را از بین ببرد، متمرکز می شود. قسمت های فرکانس پایین عکس، قسمت هایی هستند که دارای تنالیته نامحسوس یا صاف می باشند .مثال خوب این مورد عکس پرتره است.
از منوی کشویی ، Bitmaps / Sharpen / Unsharp Mask را انتخاب کنید تا پالت Unsharp Mask باز شود.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

در پالت Unsharp Mask ،  مقادیر Percentage 500 ، Radius 20   و Threshold 6 را وارد کرده و OK را بزنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

فیلتر Sharpening در آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

فیلتر Sharpen با تمرکز روی مناطق تار عکس و افزایش کنتراست بین پیکسل های مجاور، لبه های عکس را برجسته می کند. اعمال این فلیتر، باعث ایجاد لبه های متضاد بیشتر در عکس می شود.
با انتخاب مسیر Bitmaps / Sharpen / Sharpen از فهرست کشویی ، پالت Sharpening را باز کنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

در پالت فیلتر Sharpen این مقادیر را وارد کنید، %100Edge Level ، کادر مربوط به Preserve Colors را تیک بزنید و Threshold  را 70  قرار دهید، سپس بر روی OK کلیک کنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

فیلتر Convert to Black & White (1-bit) Photo Halftone Dither در آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

هنگامی که یک عکس به عکس سیاه و سفید تبدیل می شود ، هر پیکسل موجود در عکس، به سیاه یا سفید تبدیل می شود. انواع مختلفی از الگوهای تفکیک پذیری که در عکس های سیاه و سفید اعمال می شود، وجود دارد:   Halftone، Line Art، Stucki، Floyd-Steinberg، Ordered و Cardinality-Distribution. هنگام حکاکی لیزری غیر فلزات و عکس روی چوب،   Halftone dithe بهترین اثر را دارد.
Halftone با تغییر دادن الگو و چگالی پیکسل های سیاه و سفید در عکس، چشم را به دیدن سایه های مختلف خاکستری به خطا می اندازد. هنگام استفاده از Halftone Dither ، می توانیم نوع صفحه، زاویه Halftone ، خطوط در واحد و واحد اندازه گیری را تغییر دهیم.
با انتخاب Bitmaps / Mode / Black and White یک بیتی از منوی کشویی، پالت Convert to 1 Bit را باز کنید.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

با باز کردن پالت Black and White ، گزینه Halftone  را برای the Conversion Method انتخاب کنید ، Line را به عنوان نوع Screen the انتخاب کنید ، 0 را برای  degrees و 100 lines per inch را وارد کنید ، و سپس OK را بزنید.

در این مرحله، تنها کاری که می بایست انجام دهید حکاکی لیزری روی متریال دلخواهتان است. تصویر زیر با دستگاه لیزری 40 وات، سرعت 60٪، قدرت 100٪، 600 DPI حک لیزری شده است.

آماده سازی تصویر برای حکاکی  لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

حکاکی نهایی لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

حکاکی لیزری عکس روی چوب برای مناسبت هایی نظیر  هدیه سالگرد ازدواج، هدیه تولد،کادوی ازدواج،هدیه روز عشق ایرانی، هدیه ولنتاین بسیار جالب، منحصر به فرد و به یادماندنی می باشد. دوام و ماندگاری بالا، جذابیت و زیبایی متحصر به فرد، ماندگاری و قیمت مناسب چاپ لیزری عکس دلخواه شما، از مزایای حکاکی لیزری عکس روی چوب می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 1/3از 5 (از 53رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران