لطفا منتظر بمانید

چه فلزاتی را می‌ توان با لیزر برش داد و حکاکی لیزری کرد؟

27 مهر ، 1399
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

برش و حکاکی لیزری انواع فلزات

اگرچه، فرآیند برش لیزری فلزات و حکاکی لیزر فلزات شبیه هم هستند ولی تفاوت های اساسی با هم دارند. برای تقسیم متریال به بخش ها و اشکال کوچک از برش لیزری استفاده می کنیم در حالی که، برای حک کردن علایم و نشانه ها بر روی متریال و محصولات، حک لیزر کاربرد دارد. در نتیجه، با خرید دستگاه لیزر حکاکی می ‌توان بعضی از فلزات را برش داد.
دستگاه لیزر قابلیت حکاکی و برش متریال‌ های مختلف از جمله فلزات را دارد. همچنین، حکاکی لیزری انواع بارکد، شماره سریال، متن و آرم ها توسط حکاکی لیزر امکان پذیر است. سهولت استفاده راحت و سهل، دقت زیاد و سرعت بالا از مزایای دستگاه لیزر حک و لیزر برش می باشد. از فلزاتی که می ‌توان با دستگاه لیزر برش داد یا حکاکی کرد به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  • حکاکی لیزری و برش لیزری برنج
  • حکاکی لیزری و برش لیزری مس
  • حکاکی لیزری و برش لیزری آلومینیوم
  • حکاکی لیزری و برش لیزری فولاد
  • حکاکی لیزری و برش لیزری تیتانیوم
  • حکاکی لیزری و برش لیزری استیل
  • حکاکی لیزری و برش لیزری طلا
  • حکاکی لیزری و برش لیزری نقره
  • آهن حکاکی لیزری و برش لیزری

از آنجا که برش لیزر برنج و مس دو نوع فلز رسانا می ‌باشند، برش لیزر آن ها مشکل است. فرآیند برش لیزر و حکاکی لیزر فولاد ساده می باشد.

حکاکی لیزری و برش لیزری فلزات حکاکی لیزری و برش لیزری فلزات

برش لیزر مس

استفاده از فلز مس با توجه به رنگ زیبای آن، در دکوراسیون داخلی مانند قطعات تزئینی و دکوری، مجسمه‌ سازی، تابلوسازی، وسایل آشپزخانه، کشتی ‌سازی، مصارف خانگی و بسیاری دیگر از مصارف بسیار مورد توجه می باشد. همچنین، از آنجا که مس فلزی با خواص الکتریکی بی نظیر است در صنعت برق، صنعت نفت و گاز بسیار کاربردی است.

حکاکی لیزر مس

حکاکی لیزری با به کارگیری از تکنولوژی روز دنیا، قابلیت درج علایم بر روی فلزات را آسان کرده است. حک لیزری انواع حروف، اعداد، شماره سریال توسط  ماشین آلات لیزر امکان پذیر است.

مزایای برش لیزر مس

از مزایای برش لیزری، دقت دستگاه برش لیزر سبب کاهش احتمال خمیدگی ورق مس می شود و در نتیجه نیازی به پلیسه‌ گیری بعد از برش لیزر نیست. به عبارت دیگر، برشی لیزر مس بسیار ایده آل انجام می شود و لبه های فلز که مهمترین قسمت ورق مس است به هیچ وجه اسیب نمی بیند. از مزایای دیگر دستگاه لیزر برش می توان به انعطاف‌ پذیری بالای برش لیزر، خلق طرح‌ های پیچیده، ظرافت حک و برش لیزر، داشتن کمترین ضایعات، تولید هم ‌زمان قطعات به صورت سری کاری، قیمت پایین تولید، دقت یکسان در برش‌های تکراری، بالا بودن کیفیت لبه برش لیزر اشاره کرد.

مزایای برش لیزریمزایای برش لیزری

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران