لطفا منتظر بمانید

بهترین نرم افزار برای حکاکی لیزری کدام است

31 فروردین ، 1400
شرکت بین المللی پرسناژ
1 کامنت

آشنایی با انواع بهترین نرم افزارهای مناسب برای حکاکی لیزری

حکاکی با لیزر فرآیند استفاده از دستگاه های لیزر برای حکاکی لیزری هرگونه طرح بر روی متریال های مختلف است. لیزر گرمای بالایی ایجاد می کند که سطح متریال استفاده شده را بخار می کند و در نتیجه باعث ایجاد فرو رفتگی هایی روی سطح کار می شود که طرح را ایجاد می کند. حکاکی با لیزر بسیار آسان است، اما بدون نرم افزار مناسب، کار چندان آسانی نیست. در زیر، قصد داریم نرم افزارهای برتر در حکاکی لیزری را معرفی نماییم.

نرم افزار CorelDRAW

CorelDRAW محبوب ترین نرم افزار ویرایشگر گرافیک برداری است که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار CorelDRAW کارکردهای پیشرفته زیادی دارد، اما در مقایسه با بسیاری از نرم افزارهای دیگر در صنعت، یکی از راحت ترین نرم افزارها برای استفاده در حکاکی لیزر می باشد.

ابزارهای موجود در این نرم افزار مانند Twirl ، smear, attract ، repel  باعث می شود تا سریع  و آسان به نتایج دلخواه  برسید. همچنین یک راهنمای تراز بندی وجود دارد که به شما امکان می دهد object خود را دقیقاً همانطور که دوست دارید در صفحه قرار دهید.

کار با نرم افزار CorelDRAW برای حکاکی لیزریکار با نرم افزار CorelDRAW برای حکاکی لیزری

کار با نرم افزار Illustrator Adobe برای حکاکی لیزری

نرم افزار Adobe Illustrator یک برنامه خلاقانه مبتنی بر برداری است که برای طراحان گرافیک طراحی شده است. Adobe Illustrator روشی آسان برای ایجاد طرح های حکاکی لیزری است زیرا می توانید طرح خود را ایجاد کرده و آن را در هر سایز و بدون کاهش کیفیت خروجی بگیرید.

در نرم افزار ویژگی های مختلفی وجود دارد که به شما امکان می دهد فایل های گرافیکی مورد نظر خود را کاملاً شخصی سازی کنید. این یک نرم افزار برای یادگیری و استفاده آسان است ، به شما امکان کنترل زیاد بر روی طراح می دهد. از دیگر مزایا، تولید تصاویر با کیفیت بالا می باشد.

کار با نرم افزار Illustrator Adobe برای حکاکی لیزریکار با نرم افزار Illustrator Adobe برای حکاکی لیزری

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از شرکت پرسناژ دنبال نمایید

انواع خدمات حکاکی لیزری شرکت پرسناژ

تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری در چیست؟

یک دستگاه برش لیزری و حکاکی لیزری خوب چگونه است؟

آشنایی با نرم افزار Inkspace

Inkspace نرم افزاری رایگان برای طراحی حکاکی لیزری می باشد. این نرم افزار بسیاری از قابلیت های مشابه Adobe Illustrator را ارائه می دهد و به کاربر این امکان را می دهد که از ابتدا طرح را ایجاد و یا طرح های موجود را ویرایش کند که انجام هر یک از این موارد آسان می باشد.

مشابه بیشتر نرم افزارها ، مدت زمانی نیاز است تا کاربر به کار با نرم افزار Inkspace عادت کند. تنظیمات این نرم افزار مشابه با Abode Illustrator است ، اما برخی از آیکون ها متفاوت نامگذاری شده اند و عملکردهای مختلفی دارند. Inkspace ابزارهای طراحی انعطاف پذیر و قدرتمند را ارائه می دهد.

نرم افزار Inkspace برای حکاکی لیزرینرم افزار Inkspace برای حکاکی لیزری

نرم افزار SketchUp

SketchUp یکی از آسانترین نرم افزارها برای استفاده برای طراحی گرافیکی و حکاکی لیزری است. بسیاری از ابزارهای موجود در این نرم افزار بصری هستند  که ایجاد طرح خود را برای شما آسان می کنند. همچنین می توانید plugin هایی را به نرم افزار خود اضافه کنید که به شما امکان دسترسی بیشتر به عملکردهای مختلف را می دهد. اگر می خواهید چیزی فوق العاده خاص طراحی کنید اما این نرم افزار از این ابزار برخوردار نیست ، پلاگین های اضافی به کار شما می آیند - این یکی از دلایلی است که این نرم افزار از جمله بهترین نرم افزارهای حکاکی لیزری است.

آشنایی با نرم افزار SketchUp مناسب برای حکاکی لیزریآشنایی با نرم افزار SketchUp مناسب برای حکاکی لیزری

آشنایی با نرم افزار DraftSight

اگر عاشق نرم افزار حکاکی لیزری دو بعدی هستید، DraftSight را امتحان کنید. این نرم افزار از لحاظ اهمیت به جزئیات مانند سایر نرم افزارهای حکاکی لیزری است. DraftSight یک نرم افزار طراحی است که به شما کمک می کند تصویری ایجاد کنید که بتوانید آن را با لیزر برش دهید و دلخواه خود را روی جسم مورد نظر پیاده سازید. این نرم افزار برای تبدیل انواع فایل های متداول مانند JPEG یا PNG به خطوط برداری، منحنی ها، زاویه ها و موارد دیگر بسیار مناسب است.

این نرم افزار همچنین دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند گزینه " hairline " است که به شما امکان می دهد هنگام حکاکی لیزری طرح خود ، ضخامت خط را کنترل کنیدکه دقیقاً همان چیزی است که هنگام انجام حکاکی لیزری مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با نرم افزار DraftSight مناسب برای حکاکی لیزریآشنایی با نرم افزار DraftSight مناسب برای حکاکی لیزری

به طور خلاصه، اگر تازه وارد دنیای لیزر شدید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، هر یک از گزینه های بالا نقطه شروع بسیار خوبی هستند. اگر قبلاً در دنیای حکاکی لیزری بودید و به دنبال نرم افزار جدید و بهتری هستید، یکی از این نرم افزارها را امتحان کنید.

به طور کلی، اگر فقط بخواهیم یک نرم افزار انتخاب کنیم، این نرم افزار Illustrator از شرکت Adobe است. دلیل اصلی این است که شما می توانید از این نرم افزار بر روی هر دستگاهی استفاده کنید و همچنین می توانید از آن برای بسیاری از پروژه های حکاکی غیر لیزری نیز استفاده کنید. علاوه بر این، کاربران IUllustrator میتوانند بسیاری از آموزش های مرتبط با این نرم افزار را به صورت رایگان را در یوتیوب یا آپارات پیدا کرده و به راحتی شروع به کار نمایند.

پر بازدیدترین مقالات پرسناژ را در این بخش دنبال نمایید

انتخاب کارت عروسی، لذت بخش ترین کار دنیا

ساخت تاپر کیک تولد و عروسی با لیزر برش و حکاکی

آیا برای کار با دستگاه لیزر نیاز به نرم افزار ویژه داریم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران

محمد
1400/01/31

ممنون از مطلب عالی تون. مقاله عالی بود برای انجام طراحی برای حکاکی لیزر