لطفا منتظر بمانید

چگونه می توان فایل های وکتور جهت حکاکی لیزری را تهیه کرد

31 فروردین ، 1400
شرکت بین المللی پرسناژ
1 کامنت

نحوه تهیه فایل های وکتور جهت حکاکی لیزری

شروع کار با دستگاه حکاکی لیزری سودآور به چیزی فراتر از خرید دستگاه لیزری حکاکی خوب نیاز دارد، همچنین برای حکاکی روی مواد مورد نظر خود، می بایست طرح های مناسبی تهیه نمایید و نمی توان از هر تصویری استفاده کرد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، ممکن است بخواهید از فایل های وکتور برای پروژه های حکاکی لیزری و برش لیزری خود استفاده کنید.

فایل برداری یا وکتور چیست؟

به زبان ساده یک فایل برداری یا وکتور یک فایل گرافیکی است که با مجموعه ای از تصاویر با استفاده از معادلات رياضي رسم می‌شوند. این تصاویر معمولاً قابلیت بزرگ نمایی بدون افت کیفیت را دارند. فایل های برداری اغلب با تصاویر raster و bitmapped و به جای یکدیگر استفاده می شوند اما یکسان نیستند. به فایل های برداری به عنوان گزینه جایگزین ارتقا یافته برای فایل های raster و bitmap فکر کنید. به عنوان مثال، تصاویر raster پیکسلی می شوند. با استفاده از فایل های وکتور، با تصاویر تاریک و تار خداحافظی کنید.

فایل های برداری با فرمت های EPS ,AI   SVG ,WMF, قابل شناسایی هستند و با استفاده از نرم افزار هایی مانند Corel, Photoshop, Illustrator قابل ویرایش و استفاده خواهند بود. وب سایت های زیادی وجود دارند که فایل های وکتور را به صورت رایگان یا قابل فروش برای دانلود ارائه می دهند.در ادامه 6 وب سایتی که بهترین فایل های وکتور جهت حکاکی با لیزر را ارائه می دهند را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از مجموعه برش لیزر پرسناژ دنبال نمایید

چاپ سه بعدی در مقابل حکاکی لیزری

بهترین نرم افزار برای حکاکی لیزری کدام است

تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری در چیست؟

Vecteezy

وب سایت Vecteezy مناسب برای حکاکی لیزریوب سایت Vecteezy مناسب برای حکاکی لیزری

Vecteezy یکی از وب سایت های تهیه وکتور جهت حکاکی لیزری بوده که وب سایتی بسیار مشهور در سراسر جهان است که توجه بسیاری از لیزرکاران را به خود جلب کرده است. این سایت مجموعه زیادی از فایل های وکتور را دارند که برای استفاده جهت حک لیزر آماده می باشد. بیشتر فایل ها برای استفاده رایگان هستند. اما نکته قابل توجه برای که در دانلود فایل ها وجود دارد این است که فقط می توانید از فایل ها برای پروژه های شخصی استفاده کنید. با این حال ، اگر به دنبال استفاده از این فایل ها برای اهداف تجاری هستید ، ملزم به خرید آن ها خواهید بود.

Laser Ready Templates

وب سایت laser-templates مناسب برای حکاکی لیزریوب سایت laser-templates مناسب برای حکاکی لیزری

این وب سایت عملا یک فروشگاه آنلاین است که بیش از 3000 طرح و الگو برای انتخاب دارد و هر پرونده آپلود شده در وبسایت آزمایش شده اند، بنابراین همه طرح ها آماده استفاده برای پروژه های حکاکی لیزری هستند. می توانید طرح های دلخواه خود را با فرمت های مختلف از جمله CDR ، SVG ، PDF یا AI دانلود کنید. این وب سایت تضمین می کند که فایل هایی که دانلود می کنید برای کلیه دستگاه های حکاکی لیزری قابل استفاده می باشد.

Etsy

وب سایت Etsy مناسب برای حکاکی لیزریوب سایت Etsy مناسب برای حکاکی لیزری

Etsy وب سایت تجارت الکترونیکی و مملو از نمونه های متنوع با کیفیت بالا جهت استفاده دستگاه لیزر می باشد. دانلود فایل ها  آسان است. و می توانید طرح مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با فرمت DXF ، AI یا DWG  دانلود نمایید. همچنین با استفاده از فیلتر قیمت ، میتوانید گزینه های مورد نظرخود را محدود کنید.

The Hungry JPEG

وب سایت The Hungry JPEG مناسب برای حکاکی لیزریوب سایت The Hungry JPEG مناسب برای حکاکی لیزری

اگر به دنبال طراحی های جذاب و خاص هستید ، HungryJPEG  انتخاب شما خواهد بود. این سایت دارای تعداد زیادی طرح های عالی است  که می توانید برای استفاده در هر نوع پروژه حکاکی لیزری از آن ها استفاده نمایید. و بهترین قسمت استفاده از این سایت این است که هزینه استفاده از فایل ها گران نیستند و حتی بسیاری فایل مجانی نیز در این سایت وجود دارد بنابراین می توانید بدون صرف هزینه به آن چه در جستجوی آن هستید برسید.

3axis.co

وب سایت 3axis.co مناسب برای حکاکی لیزریوب سایت 3axis.co مناسب برای حکاکی لیزری

همانطور که از اسم این سایت مشخص است، 3 Axis بهترین منبع دانلود فایل های وکتور آن هم به صورت رایگان می باشد. نه تنها استفاده ازطرح های دانلود شده برای شما هزینه ای ندارد ، بلکه می توانید فایل ها را در فرمت های دلخواه خود نظیر DXF ، CDR ، BMP یا DWG  دانلود کنید.

Epilog Laser

وب سایت Epilog Laser مناسب برای حکاکی لیزریوب سایت Epilog Laser مناسب برای حکاکی لیزری

این وب سایت دارای یک قسمت اختصاصی است که «Sample Club» نامیده می شود و حدود 170 طرح برای دانلود دارد. این فایل ها در فرمت هایی مانند AI ،PDF ،CDR و EPS قابل دانلود می باشند. فایل های وکتور کاملاً بهینه شده اند و می توان از آن ها برای حکاکی لیزری برای متریال های مختلف مانند اکریلیک، چوب، MDF و شیشه و ... استفاده کرد.

پربازدیدترین مطالب پرسوناژ را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه ساخت پلاک اسم

علت مفید بودن لیزرهای فایبر چیست

آماده سازی کاغذ رنگی تولد با برش لیزری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران

کاشانی
1400/01/31

بسیار مقاله مفید و کاربردی بود. ممنون میشم چند نرم افزار مناسب برای حکاکی لیزری هم معرفی کنید

کارشناس فروش

سلام. جهت آشنایی با نرم افزارهای مناسب جهت حکاکی لیزری، از شما دعوت می شود تا مقاله "بهترین نرم افزار برای حکاکی لیزری کدام است" را در وب سایت پرسناژ مطالعه فرمایید. ممنون از توجه شما