لطفا منتظر بمانید

اطلاعات در خصوص برش لیزری غیرفلزات

21 تیر ، 1400
شرکت بین‌المللی پرسناژ
1 کامنت

طرح های اورگانامی، تکنولوژی لیزر را با هنر ترکیب می کنند. متریال های ورقه ای نازک، مانند کاغذ و مقوا برای ساخت طراحی های تاشو بسیار مناسب هستند. شما می توانید با استفاده از لیزر و استفاده از این روش برای طراحی بسته بندی های تخصصی، مدل های معماری و هنرهای پاپ آپ استفاده کنید. ساخت لیزری طرح های تاشو با متریال نازک مانند کاغذ، بهترین عملکرد را دارند. می توانید لیزر را طوری برنامه ریزی کنید که سوراخ های خاصی را روی متریال مورد نظر برش دهد تا مراحل بعدی بعد از برش با دقت انجام شود.

در این مقاله با اطلاعات بیشتری در خصوص برش لیزری غیرفلزات آشنا خواهید شد.

برای پروژه هایی که دارای طرح های پیچیده است، اهمیت درج علائم حک شده نیز افزایش می یابد. سیستم های سازمانی مانند حک لیزری شماره یا حروف نوشتاری روی قطعه می تواند به مونتاژ و ردیابی قطعات کمک کنند.

برش با لیزر انتخابی عالی برای اجرای نمونه اولیه در صنعت بسته بندی است. قبل از استفاده از برش لیز، در خصوص نحوه تا زدن، چین خوردن و به کار بردن شیارها یا بریدگی ها تحقیق کنید. در نظر داشته باشید همه مقواها تاشو نیستند و فقط بعضی ورق ها می توانند خمیدگی های زیاد را کنترل کنند. پوشش های لمینیت یا روکش های انعطاف پذیر به محافظت ورق ها در برابر پارگی کمک می کنند. توصیه می شود قبل از شروع لیزرکاری، قسمتی از طرح را روی متریال مورد نظر آزمایش کنید تا از کیفیت برش لیزری روی متریال دلخواه مطمین شوید.

پر بازدیدترین مقالات شرکت پرسناژ را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه CNC چیست و چگونه کار می کند

انتخاب کارت عروسی، لذت بخش ترین کار دنیا

ساخت تاپر کیک تولد و عروسی با لیزر برش و حکاکی

قبل از اجرای طرح به صورت دستی، پروژه مورد نظر خود را می توانید در برنامه های گرافیکی دو بعدی مانند Inkscape یا Adobe Illustrator طراحی و با لیزر اجرا کنید. با یک جستجوی سریع در اینترنت می توانید پاسخ سوال های خود را پیدا کنید. مهندسی معکوس روشی عالی برای یادگیری مطالب مفید است. فقط زبانه هایی را که برای محافظت از لبه ها جهت مونتاژ شسته و رفته به کار می رود را فراموش نکنید.

می توانید کاغذ را با ایجاد سوراخ در امتداد خطوط خم و لبه های مخصوص مونتاژ کنترل نمایید. مانند اریگامی، می توانید از ورقه های نازک، حجم های سه بعدی توخالی ایجاد کنید. در نهایت، می توانید از برنامه های مدل سازی سه بعدی گرفته تا طرح های مسطح و قابل برش را برای برش لیزری خروجی بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران

پژمان
1400/04/22

ممنون از مطلب خوبتون