لطفا منتظر بمانید

برش لیزری: طراحی برای ساخت لیزری قطعات بهم پیوسته

22 تیر ، 1400
شرکت بین‌المللی پرسناژ
1 کامنت

طراحی برای ساخت لیزری قطعات بهم پیوستهطراحی برای ساخت لیزری قطعات بهم پیوسته

یکی از پیچیده ترین انواع پروژه های برش لیزری شامل قطعات بهم پیوسته است. هنگام کار بر روی قطعه 2 بعدی، تمرکز اصلی روی ظاهر طراحی است. هنگام کار بر روی قطعات به هم پیوسته، اندازه گیری دقیق مواد نکته بسیار مهم و کلیدی می باشد. ساده ترین پروژه برای شروع، جعبه است. در این ابزار، می توانید مقادیر اندازه جعبه و ضخامت متریال را وارد کنید تا طراحی جعبه کار ایجاد کند. این مکان عالی برای شروع کار سه بعدی است و تمام مقادیر لازم برای پیگیری را نشان می دهد.

ما در این مطلب سعی کرده ایم تا شما عزیزان را با نرم افزار مناسب جهت اندازه گیری دقیق قطعات بهم پیوسته جهت برش لیزری بیشتر آشنا کنیم.

روش طراحی برای ساخت لیزری قطعات بهم پیوسته

مراحل طراحی برای ساخت لیزری قطعات بهم پیوسته

مراحل طراحی برای ساخت لیزری قطعات بهم پیوسته

همان طور که در نصویر مشاهده می کنید، تنظیمات مناسب با طرح انتخاب شده است و با تغییر مقادیر، پیش نمایش نیز آپدیت می شود. هنگامی که از پیش نمایش مطابق سلیقه تان شد، از فایل خروجی بگیرید. در این جا خروجی با فرمت SVG گرفته شده است. می توان فایل را در برنامه Illustrator نیز باز کرد. از آنجا که کادر اصلی تولید شده همه خطوط برش خورده است، پرونده فقط یک رنگ دارد تا بتواند ردیابی کند. از آن جا که همه خطوط جعبه طراحی شده، برش تعریف شده است، پس تمام خطوط با یک رنگ انتخاب شده است.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش از پرسناژ دنبال نمایید

دستگاه ساخت پلاک اسم

آماده سازی کاغذ رنگی تولد با برش لیزری

آیا برای کار با دستگاه لیزر نیاز به نرم افزار ویژه داریم

در هر پروژه، بهترین روش این است که انواع برش را به صورت لایه ای طراحی و نام گذاری کنید. تصویر زیر نمونه نمایشی است. این روش باعث می شود که پیگیری اینکه کدام یک از عناصر طراحی برای برش اختصاص داده شده و چه زمانی برش انجام شود، راحت تر است. توصیه می شود قبل از برش، سایز ابعاد اصلی را چک کنید. یکی از راه های انجام این کار، ایجاد یک جعبه در Illustrator است تا با قطعه شما اندازه گیری شود. روش دیگر بررسی تنظیمات خط کش هنگام چیدمان چندین قطعه می باشد.

بیشتر برنامه های طراحی گرافیکی تشخیص نمی دهند که خطوط شما با هم تداخل دارند، بنابراین شما باید مطمئن شوید که خطوط برش شما تداخل ندارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران

حسینی
1400/04/22

با سلام. ممنون از مقاله خوبتون. بهترین نرم افزار برای انجام اندازه گیری قطعات Illustrator هست که به راحتی میشه با این برنامه کار کرد و همه کارها رو آسون میکنه