لطفا منتظر بمانید

نحوه طراحی طرح های تاشو جهت انجام برش لیزری

22 تیر ، 1400
شرکت بین‌المللی پرسناژ
0 کامنت

نحوه طراحی طرح های تاشو جهت انجام برش لیزرینحوه طراحی طرح های تاشو جهت انجام برش لیزری

در این مقاله روش آماده سازی فایل را برای پروژه هایی که خودتان می توانید با دستگاه لیزر برش بسازید را توضیح خواهیم داد. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید این یک هشت ضلعی است و طول هر طرف باید یکسان باشد. اندازه این طرح 8 1/2 * 11 اینچ است ، اما به راحتی می توان سایز آن را تغییر داد.

هنگامی که در حال ساخت طرح تاشو توسط دستگاه برش لیزر هستید، می بایست بین دو نوع خط که شامل خطوط برش ( که برش های استاندارد برداری هستند ) و خطوط تا، تفاوت ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که خطوط تا گول زننده هستند. به این دلیل که یا شما تمایل دارید خط نقطه چین ایجاد شود که متریال باقیمانده در امتداد خط می تواند به آرامی تا شوند، یا برای ایجاد نوعی مفصل یا لولا، متریال را شماره گذاری کنید.

در نرم افزار Illustrator می توانید به قسمت Select Same Fill و Stroke بروید تا all of the lines of the same type (همه خطوط از همان نوع) را انتخاب کنید. توصیه می شود لایه ها را مرتب کنید، بنابراین می توانید همه انواع خط برش لیزر را به طور همزمان بررسی کنید.

برش لیزری برای طرح های تاشوبرش لیزری برای طرح های تاشو

همان طور که در تصویر می بینید، این طرح شامل برش های داخلی ، خطوط نقطه چین و برش های خارجی است که رنگ خطوط برای اجراهای متفاوت مراحل مختلف لیزرکاری به رنگ های مختلف درآورده شده است ، بنابراین می توانید خطوط را بر اساس رنگ تشخیص دهید. اما قبل از آماده سازی فایل نهایی لیزر، می بایست همه خطوط به خط برش برداری تبدیل شوند.

هر خط تا، لبه ای بین دو سطح را تشکیل می دهد. در جایی که دو لبه کار به هم می رسند ، باید یک خط تاشو وجود داشته باشد. زبانه ها سطح وسیعی را برای چسب زدن ایجاد می کنند و لبه های کار را به یکدیگر متصل می کنند. اندازه لبه کار بستگی زیادی به اولویت شما دارد،  اما اگر عرض متریال کوچک است لبه ها حداقل یک سانتی متر باشد که بسیار کاربردی و مفید خواهند بود. اگر اندازه درست در نظر گرفته نشود بیش از اینکه به مونتاژ کمک کنند می توانند مانع کار شوند.

پر بازدیدترین مطالب شرکت پرسناژ را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه حکاکی لیزری روی شیشه

حلقه ازدواج خود را با حکاکی لیزری شخصی سازی کنید

آموزش آماده سازی تصویر برای حکاکی لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

این طرح دارای یک نیمه بالایی و نیمه پایینی است. قسمت های یکسان به نیمه های یکسان اضافه می شوند. همه طرح ها از بالا و پایین یکسان نیستند، بنابراین مطمئن شوید که قطعات را علامت گذاری کنید. این نوع طراحی معمولاً باید در نرم افزار مدل سازی سه بعدی طراحی شود و سپس به طرح تخت تبدیل شود. برای پروژه ساده مانند طرح نمونه ، طرح را در نرم افزار Illustrator طراحی شده است. تصور کنید چه اشکال سه بعدی را طراحی کنید و شکل ظاهری آن ها چگونه است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران