لطفا منتظر بمانید

نحوه کار با دستگاه لیزر

13 شهریور ، 1400
شرکت بین‌المللی پرسناژ
0 کامنت

اکنون که طرح خود را آماده کرده اید، وقت آن است که آن را با دستگاه لیزر برش دهید. قبل از استفاده از دستگاه لیزر، دستگاه لیزر را بررسی کنید. مطمئن شوید دستگاه به درستی به برق وصل است و خروجی هوا را روشن کرده و مطمین شوید که به درستی وصل شده است. دستگاه لیزر را روشن کرده و اجازه دهید از طریق برنامه چک خودکار که در دستگاه لیزر برنامه ریزی شده، برش لیزر اجرا شود. در ادامه این مقاله با نحوه کار با دستگاه لیزر بیشتر آشنا خواهید شد.

بسیاری از برش های لیزر به صورت بی سیم یا سیمی به کامپیوتر متصل هستند، بنابراین این اتصال را بررسی کنید. فایل طراحی خود را انتخاب کنید و آن را برای اجرا به دستگاه لیزر ارسال کنید. بعضی از ماشین آلات لیزری این قابلیت را دارند که  می توانند پس از ارسال، چندین فایل را در دستگاه لیزر ذخیره کنند. و بعضی از دستگاه های لیزری به این صورت هستند که باید چندین بار فایل را ارسال کرد. بنابراین مطمئن شوید که کدام یک از انواع دستگاه لیزر را دارید.

در صورتی که این اولین بار است که دستگاه لیزر را برای روشن می کنید، در اینجا لیستی از کارهایی وجود دارد که پس از اتمام کار دستگاه لیزر باید انجام دهید. لازم نیست همه این نکات را بین اجرای تکرار کارها چک کنید، اما اگر در حال تغییر متریال هستید ایده بسیار خوبی است و این کار توصیه می شود.

نحوه کار با دستگاه لیزرنحوه کار با دستگاه لیزر

  • عینک ایمنی خود را بزنید.
  • بررسی کنید که میز توری شکل عاری از باقیمانده متریال های قبلی باشد زیرا مواد باقی مانده می تواند برش متریال بعدی شما را تحت تأثیر قرار دهند.
  • اگر دستگاه لیزر ویژگی فوکوس خودکار یا ارتفاع دارد، از آن برای تنظیم ارتفاع استفاده کنید. در غیر اینصورت، می توانید آن را به صورت دستی تغییر دهید، اما باید بین سر نازل لیزر و قطعه، فضای قابل مشاهده ای وجود داشته باشد.
  • می توانید مکانی را که می خواهید کار لیزر شروع شود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که صفر یا نقطه مبدا صفر در دستگاه کجاست که در دستگاه های لیزر مختلف، متفاوت می باشد.

دیگر مقالات شرکت پرسناژ را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه CNC چیست و چگونه کار می کند

سوالات متداول برای خرید دستگاه حکاکی لیزر

دستگاه حکاکی لیزری برای چه مصارفی استفاده می شود؟

همانطور که لیزر در حال برش است، سطح متریال را رو به بالا قرار دهید، و به یک طرف یا طرف دیگر تراز کنید. اگر برای انجام تست برش از ضایعات متریال استفاده می کنید، سطحی که لبه صاف دارد را انتخاب کنید. بنابراین شما یک نقطه مرجع دارید و می دانید که مواد را برش می دهید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران