لطفا منتظر بمانید

آشنایی با تنظیمات دستگاه لیزر

13 شهریور ، 1400
شرکت بین‌المللی پرسناژ
0 کامنت

متأسفانه هیچ تنظیم یکسانی که مناسب برای همه پروژه های برش لیزری باشد وجود ندارد. متریال های مختلف دارای خصوصیات ، تراکم و ... متفاوت هستند و به این ترتیب، متریال ها به برش پرتو لیزر  به روش های مختلف پاسخ خواهند داد. یک قانون کلی که وجود دارد این است که هرچه چگالی ماده بیشتر باشد، انرژی لیزر بیشتری برای سوزاندن آن متریال لازم است. سرعت لیزر نیز بر روی مواد تأثیرگذار خواهد بود. هرچه ماده متراکم تر باشد ، برای نفوذ از متریال لیزر کندتر می شود.

به خاطر داشته باشید که این تنظیمات فقط نقطه شروع خوبی برای برش لیزری مواد برای اولین بار هستند. اگر نتیجه مورد نظر خود را در خصوص قطعه آزمایشی به دست نیاورید، با تنظیمات دستگاه لیزر توصیه شده شروع کنید و سپس فقط با تغییر تنظیمات قدرت لیزر در موارد رکورد شده تست کنید.

نحوه تنظیمات دستگاه لیزرنحوه تنظیمات دستگاه لیزر

در صورت عدم موفقیت، مجدد با تنظیمات توصیه شده شروع کنید و به همان روش فقط با سرعت لیزر امتحان کنید. تنظیمات Home برای تنظیم بسیار مهم است. این تنظیم به دستگاه لیزر کمک می کند و نقطه مبدا صفر و صفر را نشان می دهد.

اگر گزینه Home را تنظیم نکنید یا اینکه گزینه Home به طور خودکار توسط دستگاه لیزر تنظیم نشده است، ممکن است با این وجود طرح شما برش لیزری شود، ولی نه از آن نقطه ای  که می خواستید. دستگاه های لیزر قدیمی ممکن است در مکان های مختلف میز کار برش لیزری متفاوتی بزنند.

تنظیم اصلی بعدی گزینه Focus لیزر است. Focus یا Focal Length فاصله قابل اندازه گیری بین اپتیک هد لیزر و قطعه مورد نظر برای لیزرکاری است. بعضی از دستگاه های لیزر دارای گزینه فوکوس خودکار هستند که به موقعیت قرارگیری هد برش در بهترین فاصله از متریال کمک می کند.

پر بازدیدترین مقالات پرسناژ را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه ساخت پلاک اسم

علت مفید بودن لیزرهای فایبر چیست

آیا برای کار با دستگاه لیزر نیاز به نرم افزار ویژه داریم

ماشین آلات لیزر معمولاً راهی برای فوکوس به صورت دستی نیز دارند. اگر فاصله کانونی خیلی کوتاه است، بخارات ، آب و گرما می توانند به داخل لیزر نفود کنند که می تواند نتیجه معکوس دهند و برخی از قسمت های مکانیکی دستگاه لیزر را از بین ببرند. اگر فاصله کانونی خیلی زیاد باشد، لیزر به طور دقیق متمرکز نمی شود و سوختگی مات به نظر می رسد زیرا پرتو وسیع تر و دقت کم تر است. همیشه قبل از برش لیزری، روی متریال تست انجام کنید تا مطمین شوید که آیا هد لیزر دستگاه متمرکز است.

برای سازماندهی بهتر فایل های طراحی، کدهای رنگی مختلفی برای انواع مختلف عملیات حکاکی لیزر یا برش لیزر وجود دارد. این روش به شما کمک می کند که انواع سوختن را که روی مواد مورد نظر که تمایل دارید لیزرکاری شود تجسم کنید. اطمینان حاصل کنید که طرح های برش لیزری و حکاکی لیزری در لایه های جداگانه قرار دارد.

همچنین می توانید ترتیب برش لیزری فایل ها را برای به دست آوردن بهترین نتیجه تعیین کنید. می توانید دستگاه لیزر خود را تنظیم کنید تا از هر کدگذاری رنگی که می خواهید استفاده کند یا از کد رنگ زیر استفاده کنید.

آشنایی با نحوه تنظیمات دستگاه لیزرآشنایی با نحوه تنظیمات دستگاه لیزر

  • رنگ قرمز: برش لیزری
  • رنگ آبی: حکاکی لیزری طرح های برداری یا حکاکی لیزری خطوط
  • رنگ مشکی: سایر موارد یا حکاکی لیزری.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران