لطفا منتظر بمانید

نکات مهم بعد از لیزر حکاکی و برش

13 شهریور ، 1400
شرکت بین‌المللی پرسناژ
0 کامنت

بسیاری از پروژه های برش لیزری بدون انجام مراحل خاصی آماده مونتاژ یا استفاده نهایی هستند. برای سایز پروژه ها، چند روش برای تغییر شکل و تکمیل نهایی قطعات پس از برش لیزر (اصطلاحا فینیشینگ)، وجود دارد. به طور دسته بندی شده، این روش های تغییر شکل فیزیکی از طریق سمباده زدن، استفاده از حلال های شیمیایی و استفاده از رنگ دهنده ها یا پوشش های زیبایی هستند. در این مقاله با مراحل و نکات مهم بعد از لیزر حکاکی و برش آشنا خواهید شد.

مرحله اول تمیز کردن قطعه لیزرکاری شده است. به عنوان مثال، برای برش لیزری چوب، نیاز به کارهای تکمیلی در لبه کار که توسط لیزر سوخته شده است. اگر از نوارهای پوششی استفاده می کنید، باید با دقت آن را از قطعه جدا کنید تا به قطعات آسیب نرسد. لبه های سوخته قسمت های چوبی اغلب نیاز به تمیز کردن یا سنباده زدن جزئی دارند تا اضافاتی که در فرآیند برش لیزر تشکیل شده است، برطرف شود.

یکی از مزایای اصلی برش لیزر دقت در ساخت قطعه است. در طراحی اصلی طرح لیزری دقیق باشید، در این صورت به پردازش کمتری مورد نیاز است. کیفیت قطعات چوبی با علامت های فلشبک یا سوختگی نیز می توانند با مقداری سنباده زدن سبک، بهبود پیدا کنند. سنباده زدن زیاد قطعات لیزرکاری شده، می تواند باعث تغییر شکل آن قطعه شود، بنابراین مراقب باشید.

نکات مهم بعد از لیزر حکاکی و برشنکات مهم بعد از لیزر حکاکی و برش

در مرحله طراحی، برای پشتیبانی از بعضی از قسمت های ظریف طرح در هنگام فرایند برش لیزر، نیاز است به طرح اصلی زبانه اضافه کرد. اصلاح لبه های کار، روند پیرایش کردن لبه های ذوب شده یا قطعات مصنوعی را توصیف می کند. ابزاری برای رفع این مشکل وجود دارد که فقط مواد بیش از لبه 90 درجه قطعه کار را برش می دهد.

دیگر مقالات شرکت پرسناژ را در این بخش دنبال نمایید

مزایای برش لیزری چوب در صنعت چیست؟

نحوه عملکرد دستگاه حکاکی لیزر روی شیشه

برش لیزری کاغذ و مقوا چیست و چه کاربردی دارد

قطعات، به خصوص قطعات کوچک، باید در فرآیندی به نام چیدن با دقت انتخاب شود. قطعات پلیمری را می توان با آب و صابون و در صورت نیاز با یک حلال ملایم تمیز کرد. برای جلا دادن قطعات می توان از حلال ها استفاده کرد، اما در نظر داشته باشید استفاده بیش از حد از حلال ها باعث تار شدن قطعات یا از بین رفتن یکپارچگی قطعات میشود. اطمینان حاصل کنید که استفاده از پلیمر و حلال همزمان با هم بی خطر است.

موارد مهم بعد از لیزر حکاکی و برشموارد مهم بعد از لیزر حکاکی و برش

قطعات ساخته شده از مواد متخلخل که می توانند مایع را جذب کنند باید با دقت زیاد پوشانده شوند. رنگ فقط تا حدی مواد متخلخل را خیس و آغشته می کند تا پوسته نازکی از پوشش تزئینی ایجاد کند. رنگ کردن با استفاده از مواد مات ، برای مخفی کردن لبه های سوخته لیزر شده از طرح اصلی استفاده می شود.

با استفاده از رنگ کردن مواد نیمه شفاف، جلوه برش لیزر را برجسته کنید، اما با رنگ های جذاب اضافه شده آن را تقویت کنید. لکه ها یا رنگ ها به مواد متخلخل آغشته می شوند و می تواند خطوطی که به طور ذاتی روی متریال قرار دارد را برجسته کند، بنابراین این روش را آزمایشی انجام دهید.

لبه ها بطور ناچیز رنگ پس خواهد داد. از آن جا که لبه های سوخته شده متریال توسط لیزر آب بندی حرارتی شده، جذب رنگ کمتری دارند. به هر حال لبه ها نیز تیره تر به نظر می رسند، بنابراین این مورد را در طراحی خود در نظر بگیرید. لکه ها نیز به طور متفاوتی بر حروف یا طرح های حک شده تأثیر می گذارند و می توانند با همان عمق حکاکی لیزری نمای کار را تاریک کنند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران