لطفا منتظر بمانید

مزایای حکاکی لیزری بر روش ها حکاکی سنتی

17 مهر ، 1400
شرکت بین المللی پرسوناژ
0 کامنت

امروزه  کسانی که تمایل به شخصی سازی زیورآلات توسط دستگاه حکاکی لیزری دارند رو به افزایش است که فرصت مناسب برای طراحان و تولیدکنندگان زیورالات جهت سرمایه گذاری در صنعت لیزر می باشد. در صنعت طلا و جواهر، حکاکی لیزری پیشرفت قابل توجهی کرده است و قابلیت حکاکی لیزری تقریباً بر روی هر نوع فلزی قابل اجرا می باشد. به عنوان مثال، حلقه های ازدواج و نامزدی را می توان با افزودن اسم، پیام ، تاریخ یا اثر انگشت برای خریدار معنادار و خاص تر کرد.

در این مقاله با ما در پرسناژ همراه باشید تا شما عزیزان را با مزایای حکاکی لیزری بر روش ها حکاکی سنتی بیشتر آشنا کنیم.

مزایای حکاکی لیزری بر روش ها حکاکی سنتیمزایای حکاکی لیزری بر روش ها حکاکی سنتی

تاریخچه حکاکی طلا و جواهر

قلم زنی زیورآلات و جواهرات به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد، زمانی که عمدتاً حکاکی اشکال بر روی سنگ های تزئینی به چشم می خورد. حکاکی روی بشقاب مسی در قرن پانزدهم اختراع شد و به روشی رایج برای حکاکی علائم و پیام ها تبدیل شد.

این شروع حکاکی سنتی بود که بیشتر بر روی فلزات نرم مانند طلا، نقره و پلاتین انجام می شد. با وجود دستگاه های جدید حکاکی لیزری، حکاکی بر روی سطوح سخت تر، مانند سطوح مورد استفاده در حلقه ها، آویزها، دستبندها، گوشواره ها و ساعت ها امکان پذیر می شود.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه CNC چیست و چگونه کار می کند

حلقه ازدواج خود را با حکاکی لیزری شخصی سازی کنید

آموزش آماده سازی تصویر برای حکاکی لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

چرا حکاکی لیزری؟

حکاکی لیزری چه ویژگی خاصی دارد و تفاوت روش حک لیزری با حکاکی سنتی در چیست؟ 

• حکاکی با لیزر (Laser engraving) فرایند ساییده شدن فلز با حذف مواد سطحی متریال به منظور ایجاد تصویر می باشد.
• علامت گذاری با لیزر (Laser marking ) از فرآیند استفاده می کند که سطح فلز را گرم می کند تا رنگ آن تغییر کند و آثار سطحی بدون برداشتن سطح مواد باقی بماند.
• لیزر، فناوری تمیز و سازگار با محیط زیست بدون نیاز به مواد شیمیایی و پسماند را ارائه می دهد.
• فناوری لیزر به جواهرساز این فرصت را می دهد تا طرح های نفیس و بدون آسیب رسیدن به محصول تولید کند.
• جزئیات دقیق توسط حکاکی یا علامت گذاری لیزر قابل اجراست و نسبت به روش حکاکی سنتی دوام بیشتری دارد.
• امکان حکاکی  لیزری متن یا طرح های گرافیکی با عمق های مختلف امکان پذیر است.

خدمات حکاکی لیزریخدمات حکاکی لیزری

انتخاب سیستم حکاکی لیزری

دستگاه های حکاکی لیزری فایبر برای حکاکی لیزری جواهرات ایده آل هستند. دستگاه ها از پرتو لیزر استفاده می کنند که در پالس های کوتاه مورد نیاز برای حک لیزری با کیفیت ارائه می شود. عموماً تجهیزات دستگاه های حک لیزری فایبر بیش از 35000 ساعت عمر می کنند و از مواد مصرفی کمی استفاده می کنند. نرم افزار دستگاه حکاکی لیزری دارای طیف گسترده ای از فونت ها است که به اپراتور این امکان را می دهد تا جواهرات را برای مشتری خود کاملا شخصی سازی کند.

حکاکی لیزری جواهرات

حکاکی لیزری اسم و تاریخ های خاص روی جواهرات روی اکثرفلزات قابل اجرا است. علاوه بر استفاده از طلا، نقره و پلاتین ساخته، طراحان جواهرات مدرن از فلزات جایگزین مانند فولاد و تیتانیوم برای ساخت زیورآلات شیک استفاده می کنند.

با سیستم علامت گذاری حک لیزری که توسط نرم افزار دستگاه لیزر اجرا می شود، می توانید طرح های منحصر به فرد و مختص به مشتری را حکاکی کنید. برای جواهرات قیمتی می توان شماره سریال یا علامت شناسایی را حک لیزری کرد.

حکاکی لیزری جواهراتحکاکی لیزری جواهرات

حکاکی لیزری چقدر دوام دارد؟

اصولا حکاکی لیزری ماندگار است، اما در نظر داشته باشید که ماندگاری حک به عوامل مختلفی بستگی دارد و فرقی نمی کند که از روش حکاکی سنتی یا حکاکی با دستگاه لیزرانجام شود. مهمترین عامل ماندگاری حکاکی، نوع فلزی است که قطعه از آن ساخته شده است و این عامل بر بر دوام حکاکی تأثیر می گذارد.

فلزات نرم به راحتی خراشیده می شوند و در معرض ساییدگی قرار می گیرند و تماس با پوست کاربر و در طی چند سال ممکن است باعث کم رنگ شدن حکاکی شود. حکاکی روی فلزات سخت تر دوام بیشتری دارد و از آنجا که علامت گذاری لیزری بر روی فلزات سخت تر و موثرتر است، حکاکی عموماً طول عمر بیشتری دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران