لطفا منتظر بمانید

آشنایی با روش های ساده برش لیزری چوب

05 دی ، 1400
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

چوب متریالی عالی و کاربردی برای استفاده در بسیاری از پروژه ها است، اما برش چوب با دست دشوار و وقت گیر است. در این مقاله که توسط ما در شرکت پرسناژ تهیه شده است، می آموزید که چگونه دستگاه های برش لیزری می توانند چوب را به راحتی و به سرعت برش دهند! 

ایجاد برش لیزریایجاد برش لیزری

برش لیزری در حال کار

برش لیزری فناوری شگفت انگیزی است که امروزه به طور گسترده ای برای برش های دقیق و روی مواد با سطح صاف استفاده می شود. لیزر، متریال هایی مانند چوب، اکریلیک و فلز را با انتشار پرتو متمرکز نور از طریق هد متحرک برش می دهد، حک می کند.

این فرآیند ماشین کاری برای برش لیزری طرح های ساده تا پیچیده به ورقه های صاف ا متریال نیاز دارد. در حالی که برخی از دستگاه های برش های لیزری که وجود دارند می توانند ضخامت 20 میلی متر را برش دهند ، اکثر ماشین های برش بسته به نوع برش روی مواد، ضخامت نزدیک به 0.5 تا 12 میلی متر برش می دهند.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

حکاکی لیزری بر روی چوب

خواص و انواع حکاکی لیزری چوب

مزایای برش لیزری چوب در صنعت چیست؟

این مقاله بر برش چوب با برش لیزری تمرکز می کند ، اما اگر می خواهید چوب ضخیم تر از 20 میلی متر را برش بدهید ، بهتر است از روتر CNC router استفاده کنید. 

استفاده از CNC router این به این دلیل است که لیزر می بایست از چندین لایه عبور کند تا مواد ضخیم را برش دهد و در نتیجه برشی تمیز ایجاد نمی کند. دستگاه CNC router می تواند به راحتی مواد ضخیم تری را برش دهد، اما در عوض خط برش با پهنای بیشتری ایجاد می کند. (CNC router همچنین توانایی تراش چوب را دارند در حالی که برش های لیزری چوب را حک می کنند.) 

برای برش چوب با لیزر، دو گزینه اصلی برای انتخاب وجود دارد: لیزرهای CO2 و Diod.

پس از مرور کلی این دو نوع لیزر، به جزئیات بیشتر در مورد لیزر، اینکه چه چیزی می تواند برش دهد، هزینه آن چقدر است و نکاتی در خصوص ایمنی دستگاه لیزر می پردازیم. سپس در خصوص انواع مختلف چوب هایی که می توانید با آن ها برش لیزری انجام دهید، اطلاعات قبل و بعد از پردازش و در نهایت خدمات برش لیزری، صحبت خواهیم کرد. 

برش لیزری چوب: روش های آسان برای برش چوب با لیزر

گزینه های شما

تفاوت تیوپ لیزر CO2 (سمت راست) و لیزر دایود (چپ)

آشنایی با روش های ساده برش لیزری چوبآشنایی با روش های ساده برش لیزری چوب

هنگام استفاده از دستگاه برش لیزر یا سرمایه گذاری در برش لیزری، مهم این است که بدانید در پروژه خود از کدام نوع دستگاه برش لیزراستفاده می کنید. همه دستگاه های برش لیزری می تواند چوب را برش دهد، اما لزوماً همه آن ها برای این کار مناسب نیستند. همیشه بهتر است ابزار مناسب را برای کار به درستی انتخاب کنید.

در اینجا دو دسته اصلی از لیزر عبارتند از:

لیزر دایود

این لیزرها در رنگ های قرمز، آبی و سبز موجود هستند و در مقایسه با لیزرهای CO2 ضعیف تر هستند. هنگام کار بر روی چوب، بهتر است از این دستگاه های برش لیزری برای حکاکی و مارک به دلیل محدودیت قدرت استفاده کنید. برخی از لیزرهای دایود قادر به بریدن چوب هستند ، اما معمولاً به برش چوب های نازک و نرم محدود می شوند.

لیزر CO2

این برش های لیزری دارای اندازه ها و قدرت های مختلفی هستند. وقتی صحبت از کار روی چوب می شود ، ماشین های CO2 قادر به علامت گذاری ، حکاکی و برش با نتایج شگفت انگیز هستند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که به چه نوع از پروژه های برش لیزری علاقه دارید که روی آن ها کار کنید.

اگر برنامه شما این است که ابتدا تصاویر یا اشکال را روی چوب بسوزانید، به استفاده از لیزر دایود که مقرون به صرفه است فکر کنید. در صورتی که می خواهید چوب را علامت گذاری، حکاکی کنید و یا برش دهید ، بهتر است به لیزرکاری توسط دستگاه برش لیزری CO2 فکر کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران