لطفا منتظر بمانید

حکاکی لیزری چگونه یک روش سود آور محسوب می شود

13 بهمن ، 1400
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

حکاکی لیزری فرآیندی است که در صنایع مختلف برای علامت گذاری لیزری و حکاکی لیزری ابزار، محصولات و بسیاری موارد دیگر است. اخیراً حکاکی لیزری توسط کسب و کارهای نوپا به عنوان خدماتی نوین به کاربر نهایی و عموم مردم پذیرفته شده است. حکاکی لیزری فرآیندی است که در آن از تکنولوژی لیزر برای حکاکی، برش یا علامت گذاری متریال با استفاده از پرتو شدید نور لیزر استفاده می شود.

در این مقاله که توسط ما در شرکت پرسوناژ تهیه شده با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با سودآور بودن حکاکی لیزری بیشتر آشنا کنیم.

سود آوری با روش حکاکی لیزریسود آوری با روش حکاکی لیزری

به طور سنتی، حکاکی با استفاده از برش چرخشی، به منظور ایجاد علامت روی سطوح انجام می شد. این نوع ماشین‌های حکاکی معمولاً در با دقت 0.5 تا 1 میلی‌متر بودند. بهترین علامت ممکن، محدود به اندازه کاتر چرخان بود. هرچه کاتر کوچکتر باشد، ماشین باید کندتر حرکت کند تا از آسیب به قطعه کار و کاتر جلوگیری شود. این جایی است که حکاکی لیزری به روش سنتی برتری دارد. دستگاه حکاکی لیزری به طور فیزیکی قطعه کار را لمس نمی کند، بنابراین دستگاه می تواند بسیار سریع تر کار کند.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

دستگاه ساخت پلاک اسم

علامت گذاری به روش حکاکی روی فلز

ساخت تاپر کیک تولد و عروسی با لیزر برش و حکاکی

روندهای نوظهور

دستگاه‌های حکاکی لیزری معمولاً یکی از دو نوع بودند، CO2 یا Fibre. این دو نوع منبع لیزر، انواع مختلف مواد را علامت گذاری و برش می دهند. تا سال 2004 اگر می خواستید فلز را علامت گذاری کنید و چوب را حکاکی لیزر کنید، به دو دستگاه لیزر جداگانه نیاز داشتید. پس از آن، دو منبع لیزر در یک دستگاه ترکیب شد. این ماشین های لیزر راه را برای حکاکی هایی که شامل چند فرآیند و متریال مختلف می شود هموار کرده اند. اکنون با داشتن دستگاه لیزری مانند این در بیزینس خود، می توانید هر متریالی را علامت گذاری، برش لیزری ، حکاکی لیزری دهید.

یکی دیگر از روندهای نوظهور در صنعت حکاکی لیزری و مارک لیزری، محصولات شخصی سازی شده است. قابلیت شخصی‌سازی محصول برای کاربر نهایی، به ارزش محصولی که می‌فروشید می‌افزاید. این قابلیت به بیزینس ها این اطمینان را می دهد که محصول منحصربفردی را به مشتریان خود ارائه دهند که برای آن ها سفارشی شده است. شخصی سازی محصولات توسط لیزر در این صنایعی که صدق می‌کند عبارتند از: دکوراسیون داخلی، هدایای کودکان، زیورآلات، پلاک مشخصات حیوانات خانگی ، هدایای تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر. با استفاده از فناوری حکاکی لیزری در ارتباط با شخصی سازی، می توانید ارزشی را به محصولات خود بیافزایید که با هیچ فناوری دیگری به راحتی و ارزان انجام نمی شود.

کسب درآمد و سود با حکاکی لیزری

کسب درآمد و سود با حکاکی لیزری

از آنجایی که هیچ قطعه مصرفی در سیستم لیزری با کیفیت خوب وجود ندارد، لیزرها از نقطه نظر بازگشت سرمایه نیز بسیار ارزان‌تر از سایر فرآیندهای علامت‌گذاری هستند. لیزرها محصولاتی تولید می‌کنند که 5 تا 50 برابر بیشتر از روش‌های معمولی سریع‌تر هستند، این به معنای توان عملیاتی بالاتر و در نتیجه بازگشت سرمایه سریع‌تر است.

بسیاری از افراد تمایل دارند لیزرها را با روتر CNC مقایسه کنند و تصور می کنند ROI یکسان است، اما متاسفانه اینطور نیست. زیبایی فناوری لیزر این است که هنوز پتانسیل بیشتری برای این فناوری وجود دارد. روزانه محصولات جدید تر و بهتری توسط اپراتورهای دستگاه لیزر در سراسر جهان ساخته می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران