لطفا منتظر بمانید

چه نکاتی باید قبل از خرید دستگاه حکاکی لیزری در نظر گرفته شود

13 بهمن ، 1400
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

خرید دستگاه حکاکی لیزری تصمیم مهمی برای مشاغل و افراد است. این قطعه پیچیده از تکنولوژی پیشرفته، از لیزرهای پرقدرت برای حکاکی طرح ها بر روی سطوح مختلف استفاده می کند. مانند پرینترهای سه بعدی، دستگاه های حکاکی لیزری نیز با کامپیوتر کنترل می شوند و پس از آماده شدن طرح CAD، حکاکی لیزری را به طور موثر انجام می دهد.

با این حال، قبل از خرید دستگاه حکاکی لیزری باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. با گزینه های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، تعیین انتخاب دستگاه مناسب می تواند برای شما کار دلهره آوری باشد. در این مقاله که توسط ما در شرکت پرسناژ تهیه شده، به برخی از عواملی که باید قبل از خرید دستگاه حکاکی لیزری توجه کنید، پرداخته ایم.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه حکاکی لیزرینکات مهم قبل از خرید دستگاه حکاکی لیزری

نکاتی که قبل از خرید دستگاه حکاکی لیزری باید در نظر بگیرید:

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

راهنمای خرید دستگاه CNC

راهنمای خرید دستگاه برش لیزری

سوالات متداول برای خرید دستگاه حکاکی لیزر

1- الزامات

تصمیم شما برای خرید دستگاه حکاکی لیزری باید بر اساس نیازهایی باشد که از آن دستگاه دارید. ابتدا مشخص کنید که با استفاده از دستگاه لیزر باید چه کارهایی را انجام دهید. نوع ماده و متریالی را که برای انجام حکاکی لیزری نیاز دارید را مشخص کنید. انواع مختلفی از متریال ها در بازار موجود است که شامل چوب، پلاستیک، کاغذ، پلکسی گلس و انواع فلزات مناسب برای حکاکی لیزری می باشد. 

همه دستگاه های حکاکی لیزری نمی توانند بر روی همه انواع متریال، حکاکی لیرزی کنند. بنابراین، دستگاه لیزری را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می کند. علاوه بر این، فضای حکاکی لیزری مورد نیاز را نیز مشخص کنید. بعضی از دستگاه های حکاکی های لیزری، محدوده بزرگ و برخی دیگر محدوده کوچک را لیزرکاری می کنند.

همچنین مشص کنید که آیا دستگاه لیزر را برای استفاده شخصی در خانه نیاز دارید یا برای استفاده به صورت حرفه ای لازم است؟ خرج کردن پول زیاد برای دستگاه لیزر به منظور استفاده شخصی در خانه منطقی به نظر نمی رسد. با این حال، اگر دستگاه لیزری را برای نیازهای حرفه ای مورد نیاز است، ارزش دارد که روی دستگاهی با کارایی و بهره وری بهینه با توان لیزر بالا سرمایه گذاری کنید.

موارد مهم خرید دستگاه حکاکی لیزریموارد مهم خرید دستگاه حکاکی لیزری

2- بودجه 

بودجه شما برای خرید، تعیین کننده نوع ماشین لیزری است که می‌توانید خریداری کنید. اگرچه قیمت دستگاه حکاکی لیزری لزوماً کیفیت آن را تعیین نمی کند، اما بودجه یکی از مواردی است که هنگام تصمیم گیری خرید دستگاه لیزر حکاکی باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر به دنبال دستگاهی هستید که متریال های مختلف را هم برش بدهد، در مقایسه با خرید سایر دستگاه ها به هزینه بیشتری خواهد داشت. ممکن است گزینه های ارزان تری وجود داشته باشد، اما ممکن است قدرت و انرژی زیادی مصرف کنند که در دراز مدت ممکن است هزینه بر شود. شما می بایست تمام این عوامل را در هنگام تعیین بودجه در نظر بگیرید.

انواع مختلفی از دستگاه های حکاکی لیزری با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. قدرت لیزر، فضای حکاکی، متریال حکاکی و نوع لیزر، از عوامل موثر بر قیمت دستگاه حکاکی لیزری می باشد.

بودجه کافی برای خرید دستگاه حکاکی لیزریبودجه کافی برای خرید دستگاه حکاکی لیزری

3- قطعات تعویضی دستگاه لیزر

یکی دیگر از عواملی که باید هنگام خرید دستگاه لیزر در نظر گرفت این است که آیا قطعات دستگاه لیزر به راحتی در هنگام خرابی دستگاه حکاکی لیزری در دسترس هستند یا خیر. صرف نظر از اینکه کدام دستگاه لیزر را خریداری می کنید، در نهایت قطعات دستگاه لیزر، خراب و فرسوده می شوند. 

زمانی فرا خواهد رسید که مجبور خواهید بود برخی از قطعات دستگاه لیزر را تعویض کنید - مهم نیست که چقدر دستگاه لیزر را با دقت نگهداری می کنید. بنابراین، دانستن اینکه آیا قطعات جایگزین دستگاه حکاکی لیزری به راحتی در دسترس هستند یا خیر، ضروری است.

توجه به قطعات تعویضی دستگاه حکاکی لیزریتوجه به قطعات تعویضی دستگاه حکاکی لیزری

4- تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری دستگاه لیزر حکاکی، یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در هنگام خرید دستگاه حکاکی لیزری در نظر گرفت. تحقیق کنید که چند بار به تعمیر و نگهداری دستگاه لیزر نیاز است و آیا می توانید خودتان آن را انجام دهید یا شخص متخصص باید تعمیر و نگهداری دستگاه لیزر را انجام دهد.

آیا نگهداری یا تعمیر دستگاه لیزر کار آسانی است یا خیر؟ اگر نگهداری دستگاه لیزر دشوار است، ممکن است شرکت شما نیاز به استخدام یک تکنسین برای انجام فعالیت های تعمیر و نگهداری داشته باشد، که می تواند منجر به هزینه اضافی شود.  بنابراین به دنبال دستگاه لیزری باشید که نگهداری و تعمیر آن آسان باشد.

تعمیر و نگهداری از قطعات دستگاه حکاکی لیزریتعمیر و نگهداری از قطعات دستگاه حکاکی لیزری

5- دقت

عوامل زیادی وجود دارد که دقت حکاکی دستگاه لیزر را تعیین می کند، اما مهمترین آن ها موارد زیر است:

  • تکنیک و مهارت تکنسین ها در هنگام مونتاژ جنبه ای است که دقت ماشین حکاکی لیزری را تعیین می کند.
  • هرچه دستگاه لیزر بهتر کار کند، دقت لیزر بالاتری خواهد داشت.
  • هر چه قدرت اسپیندل ماشین لیزر حکاکی بیشتر باشد، دقت حکاکی لیزری بیشتر می شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران