لطفا منتظر بمانید

ویژگی تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل دراو جهت اجرا با دستگاه لیزر

09 اسفند ، 1400
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

ویژگی تکرار در Corel Draw ابزاری قدرتمند است که به کاربر این امکان را می دهد تا طرح های اجرا شده را به روشی سریع و کارآمد، تراز و توزیع کنید. این ویژگی در صورتی مفید است که طرح گرافیکی، لوگو یا متن تکراری در طراحی خود داشته باشید.

سپس می‌توانید طرح گرافیکی را کپی کرده تا صفحه کاری خود را پر کنید. این ابزار همچنین می تواند برای خلق آثار هنری جالب با استفاده از الگوهای تکراری استفاده شود. کاربرد این ویژگی برای کپی و تکرار طرح در مسیر X و Y صفحه است. در این مقاله با ما در پرسناژ لیزر همراه باشید تا شما عزیزان را با ویژگی تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل دراو جهت اجرا با دستگاه لیزر بیشتر آشنا کنیم.

ویژگی تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورلویژگی تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

بهترین نرم افزار برای حکاکی لیزری کدام است؟

آموزش آماده سازی تصویر برای حکاکی لیزری چوب با نرم افزار کرل دراو

چگونه نوشته را در نرم افزار کورل دراو به صورت برداری (وکتور) در آوریم؟

1- تکرار طرح

همانطور که در تصویر می بینید، برای ساخت زیر لیوانی لیزری، ابتدا طرح مورد نظر وارد نرم افزار Corel Draw شده است. برای داشتن چندین طرح در یک صفحه باید آن ها را با فاصله مشخص تکرار کرد. اندازه این زیر لیوانی 100 در 100 میلی متر می باشد که به این معنی است که باید اولین زیر لیوانی را حداقل 100 میلی متر در جهت X یا Y کپی کنیم تا طرح ها روی هم قرار نگیرند.

نحوه تکرار طرح در نرم افزار کورل دراونحوه تکرار طرح در نرم افزار کورل دراو

تکرار طرح با فاصله 100در 100 میلی متر

به عنوان مثال، اگر بخواهیم زیر لیوانی را در جهت X و با فاصله 100 میلی متر کپی کنم، نتیجه مشابه تصویر بالا خواهد شد. لبه سمت راست زیر لیوانی کپی شده با لبه سمت چپ زیر لیوانی طرح اولیه مرز مشترک خواهد داشت. اگر بخواهیم فاصله ای 5 میلی متری بین طرح های زیر لیوانی داشته باشیم، باید فاصله تکرار طرح روی 105 میلی متر تنظیم شود. 100 میلی متر برای طرح و5 میلی متر اضافی برای فاصله بین طرح ها نیاز می باشد. دو راه اصلی برای کپی کردن یک طرح وجود دارد:

تکرار طرح در نرم افزار کورل دراو جهت اجرا با دستگاه لیزرتکرار طرح در نرم افزار کورل دراو جهت اجرا با دستگاه لیزر

  1. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، استفاده از تنظیمات سریع نوار ابزار می باشد. می توانید فاصله X، فاصله Y یا ترکیبی از هر دو فاصله را برای تعریف تنظیمات تکرار طرح تعیین کنید. هنگام تغییر این گزینه، قبل از اینکه = تنظیمات را تغییر دهید، باید مطمئن شوید که طرحی انتخاب نشده است. هنگامی که فاصله X یا Y را به مقداری که دوست دارید تغییر دادید، سپس CTRL + D را روی کیبورد فشار دهید تا طرح انتخابی تکرار شود. وقتی این کار را انجام دهید، نتیجه به این شکل خواهد بود.

روش های تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل دراوروش های تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل دراو

طرح کپی شده با فاصله

لطفاً به جهت محور X و Y و همچنین جهت مثبت و منفی در هر محور جهت تکرار طرح  توجه داشته باشید.

طرح کپی شده با فاصله در نرم افزار کورل دراوطرح کپی شده با فاصله در نرم افزار کورل دراو

محور Xو Y

در مورد طرح بالا، از فاصله +105 میلی متر در محور X استفاده شده است، بنابراین طرح کپی شده 105 میلی متر در سمت راست طرح اصلی کپی شد. بنابراین استفاده از فاصله 105- میلی متر در محور X منجر به تکرار شدن طرح، ولی در سمت چپ طرح اصلی می شود. همین مورد برای محور Y نیز صدق می کند. عدد مثبت، طرح کپی شده را در بالای نسخه اصلی قرار می دهد و عدد منفی زیر طرح اصلی کپی می شود. 

همین نتیجه را می توان با فشار دادن CTRL + Shift + D به دست آورد. با این کار Step و Repeat ظاهر می شود، که در آن می توانید طرح گرافیکی انتخاب شده را به همان روشی که قبلا توضیح داده شد کپی کنید.

ویژگی تکرار  (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل دراوویژگی تکرار (Duplicate) طرح در نرم افزار کورل دراو

Step و Repeat

مزیت استفاده از Step و Repeat این است که می توانید مشخص کنید که چند نسخه از طرح تکرار شود. این کار می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود، به خصوص اگر به صدها نسخه از طرح اولیه نیاز باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران