لطفا منتظر بمانید

نکات کلی سیستم لیزر فلزی

29 فروردین ، 1401
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

آشنایی با سیستم لیزر فلزی

در این مقاله سعی شده تا شما عزیزان را با نکات کلی و اصلی سیستم لیزر فلزی بیشتر آشنا کنیم. با ما در شرکت پرسناژ همراه باشید.

سایز پلتفرم

اندازه پلتفرم باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بزرگ‌ترین قطعات فلزی را که با لیزر پردازش می‌شوند در خود جای دهد و یا به قابلیت کلاس 4 برای پردازش قطعات بزرگ مجهز باشد.

طول موج

طول موج 1.06 میکرون به خوبی توسط بیشتر فلزات جذب می شود و برای برش لیزری، حکاکی لیزری و علامت گذاری لیزری مستقیم فلزات توصیه می شود. لیزر CO2 با طول موج 10.6 میکرون بهترین انتخاب برای فرآیند مارک گذاری لیزری غیرمستقیم با استفاده از ترکیب مارک لیزری فلز یا حذف پوشش است.

آشتایی با نکات اصلی سیستم لیزر فلزیآشتایی با نکات اصلی سیستم لیزر فلزی

قدرت لیزر

قدرت لیزر باید بر اساس فرآیندهایی که انجام می شود انتخاب شود. حداقل 50 وات توان لیزر فایبر برای برش لیزری یا حکاکی لیزری فلزات توصیه می شود. 40 یا 50 وات توان لیزر فایبر را می توان برای لیزر مستقیم فلزات مورد استفاده قرار داد. 25 تا 150 وات لیزر CO2 برای علامت گذاری لیزری مستقیم فلزات توصیه می شود.

لنز

لنز 2.0 بهترین لنز فرآیند کلی برای پردازش مواد لیزری فلزی است.

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

انتخاب فونت مناسب برای حکاکی لیزری

برش لیزری پلاک مشخصات حیوانات خانگی

بهترین نرم افزار برای حکاکی لیزری کدام است؟

اگزوز (خروجی)

باید دارای جریان کافی برای حذف گازها و ذرات تولید شده در طی فرآیند لیزر از تجهیزات برش لیزری، حکاکی لیزری و علامت گذاری لیزری فلزات داشته باشد.

جریان هوای کمک

فشار هوا در نزدیکی نقطه کانونی لیزر به حذف فلزات مذاب در حین برش لیزری و حکاکی لیزری فراهم می کند. همچنین به حذف گازها و ذرات تولید شده در حکاکی لیزر، برش لیزر و علامت گذاری لیزری فلزات کمک می کند.

نکات سیستم لیزر فلزی

نکات سیستم لیزر فلزی

ملاحظات زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی برای پردازش مواد لیزری فلزات

فعل و انفعالات لیزر مواد تقریباً همیشه باعث ایجاد پساب و یا ذرات گازی می شود. این پساب شامل ذرات فلزی برای برش لیزری و حکاکی لیزری فلز خواهد بود. این شامل اجزای پوششی برای علامت گذاری لیزری غیرمستقیم نیز خواهد بود.

این پساب باید به یک محیط خارجی هدایت شود. روش دیگر، ممکن است ابتدا با سیستم فیلتراسیون انجام و سپس به یک محیط بیرونی هدایت شود. تمام فرآیندهای لیزر حرارت تولید می کنند. بنابراین، پردازش مواد لیزری فلزی باید همیشه تحت نظارت باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران