لطفا منتظر بمانید

چرا باید لیزر حکاکی را انتخاب کنیم

29 فروردین ، 1401
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

در مقایسه با روش های سنتی مانند چاپ، پانچ، و روش های شیمیایی و غیره، حکاکی لیزر دارای مزایا و کاربردهای متمایز بسیاری در علامت گذاری است. در ادامه با ما در پرسناژ همراه باشید تا شا عزیزان را با دلایل انتخاب لیزر حکاکی بیشتر آشنا کنیم.

دائمی

علامت گذاری که به روش لیزری انجام می شود دائمی است و با فرسودگی، حلال ها، گازهای خورنده یا تغییر دما پاک نمی شود.

عدم نیاز به تماس

علامت گذاری لیزری از پرتو لیزر به عنوان یک "چاقو" برای ماشینکاری سطح قطعه استفاده می کند. در طول فرآیند لیزرکاری، هیچ نیروی خارجی به قطعات وارد نمی شود، که تا حد زیادی استرس را کاهش می دهد و کیفیت علامت گذاری را بهبود می بخشد. هیچ گونه خوردگی، ساییدگی یا آلودگی قطعه در حین علامت گذاری لیزری وجود ندارد.

دلایل انتخاب لیزر حکاکیدلایل انتخاب لیزر حکاکی

مناسب برای طیف گسترده ای از مواد

علامت گذاری لیزری بر روی بسیاری از فلزات و مواد غیرفلزی مانند آلومینیوم، مس، آهن، پلاستیک، شیشه، سرامیک، کریستال، چوب، چرم و منسوجات و غیره به خوبی کار می کند.

دقت و جزییات بالا

لیزر می تواند علامت گذاری بسیار دقیق و جزییات بالایی را در مقایسه با روش های سنتی مانند چاپ و پانچ ارائه دهد. علامت گذاری لیزری واضح تر، زیباتر و دقیق تر است. لیزر همچنین امکان اضافه کردن مقادیر زیادی از داده ها را به ناحیه بسیار کوچک، مانند کد QR، را می دهد.

هزینه عملیات کم

علامت گذاری لیزری بسیار سریع است و نیازی به مواد مصرفی یا ماشین کاری ندارد. مصرف انرژی در این فرآیند نیز پایین است.

جددیترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

نکات کلی سیستم لیزر فلزی

حکاکی لیزری فلزات و کاربردهای آن

دلایل اصلی برای انتخاب برش لیزری فلزات

راندمان و کارایی بالا

فرآیند علامت گذاری را می توان در عرض چند ثانیه به پایان رساند.

انعطاف پذیری بالا

لیزر با استفاده از نرم افزار کامپیوتری کنترل می شود. علامت گذاری لیزری می تواند به راحتی، هر شکل و محتوایی را در هر نوع سطح یا حتی مناطقی که دسترسی به آن دشوار است علامت گذاری کند. انعطاف‌پذیری زیاد لیزر، امکان طراحی علامت‌گذاری و امکان استفاده در طیف گسترده‌ای از صنایع را می‌دهد.

امنیت زیاد

کپی یا تغییر علامت گذاری که توسط لیزر ایجاد شده است دشوار است، که این قابلیت، از قطعات و تجارت شما در برابر جعل محافظت می کند. علامت گذاری لیزری به بخش مهمی از تجارت تبدیل شده است و می تواند مزایای زیادی را برای کاربران دستگاه لیزر به ارمغان بیاورد.

ضد جعل

کد منحصر به فردی که روی محصولات شما با لیزر علامت گذاری شده است، شناسایی محصولات شما را آسان و از محصول شما در برابر جعل محافظت می کند.

قابلیت ردیابی

کدهای منحصر به فرد حک شده روی قطعات ، قابلیت ردیابی آن ها را در کل زنجیره تامین تضمین می کند، که برای کنترل کیفیت محصول شما بسیار مهم و ضروری است.

چرا باید لیزر حکاکی انتخاب کنیمچرا باید لیزر حکاکی انتخاب کنیم

برندسازی

حک لیزری لوگوی منحصر به فرد به شما روی محصول به بیزینس شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید و تأثیری به یاد ماندنی بر ذهن مشتریانتان به جا بگذارید.

انطباق با مقررات

علامت گذاری لیزری روی بسته بندی محصولات، به شما کمک می کند تا مقررات و الزامات برچسب گذاری را که به طور فزاینده ای در حال گسترش هستند، رعایت کنید.

افزایش کارایی

کدهای لیزر شده روی قطعات و محصولات شما، می توانند بسیاری از فرآیندها را در تولید، ذخیره سازی و تدارکات خودکار یا بهینه کنند، بنابراین کارایی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و هزینه را کاهش می دهد. حکاکی لیزری فرآیندی آسان، سریع، دقیق و بسیار انعطاف پذیر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران