لطفا منتظر بمانید

برش لیزری صنعتی چیست

23 تیر ، 1401
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

برش لیزری صنعتی یک فرایند تولید است که پرتوهای متمرکز نور برای سوراخ کردن و برش اشکال از ورق های فولادی و پلی کربنات و سایر مواد با دقت بالا استفاده می شود. سه نوع اصلی از تنظیمات دستگاه برش لیزری صنعتی در حال حرکت مواد, پرواز اپتیک و سیستم های ترکیبی. اگرچه برش لیزری یک لبه بسیار تمیز و یک فرایند انعطاف پذیر را فراهم می کند اما همیشه برای تولید در مقیاس بزرگ مناسب نیست.

برش لیزری با استفاده از نور بسیار متمرکز به عنوان نوعی "تیغه" برای برش الگوهای خاص در مواد ورق کار می کند. این ماده بسته به قدرت لیزر مورد استفاده می تواند از ورق های کاغذ تا تکه های فولادی با ضخامت بیش از 2 اینچ (5.08 سانتی متر) متفاوت باشد. اما بیشتر فرایندهای صنعتی شامل برش فلز یا پلاستیک است.

آشنایی با برش لیزری صنعتیآشنایی با برش لیزری صنعتی

اکثر دستگاه های برش لیزر دارای دو جز اصلی هستند: یک سری  که از آن  پرتو لیزر تابش داده می شود و میز که مواد برش روی آن قرار داده می شود. این دو قطعه اصلی ثابت هستند اما بسته به اینکه سیستم تولید برای چه مواردی استفاده می شود می توانند در پیکربندی های مختلف مرتب شوند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

برش لیزری فلزات

لیزر فایبر چیست

دستگاه لیزر چوب

یکی از تنظیمات مواد متحرک و سر برش دهنده لیزر ثابت است که میز را برای برش الگوها حرکت می دهد. ساخت و ساز و برش و حکاکی لیزری  این مدل نسبتا ساده است چرا که اپتیک لیزر لازم نیست به طور مداوم تنظیم شود میز کار در حال حرکت و سر ثابت نگه داشته می شود و دستگاه را سریعتر می کند اما برای متمرکز نگه داشتن پرتو لیزر در حالی که مدام در حال حرکت است به سیستم نوری بسیار پیچیده تری نیاز دارد. سیستم های ترکیبی این دو را با هم ترکیب می کنند و هم میز و هم سر را حرکت می دهند اما در جهات مختلف این عملیات انجام میشود.

برش لیزری صنعتی دارای چندین مزیت متمایز نسبت به انواع دیگر ماشینکاری می باشد. بسیاری از افراد استفاده از این فرایند را انتخاب می کنند زیرا پرتو لیزر برش بسیار تمیز و دقیق را ایجاد می کند. ماهیت این فرایند به این معنی است که گرما یا امواج  فشار و انواع دیگر تابش وجود دارد.

کاربردها برش لیزری صنعتیکاربردها برش لیزری صنعتی

همچنین اگرچه دستگاه برش لیزر برای اولین بار در دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفتند اما با ظهور فناوری پیشرفته رایانه این امکان میسر شد که تولیدکنندگان مدرن بتوانند به راحتی الگوهای مورد نظر خود را وارد و ویرایش کنند. این انعطاف پذیری باعث محبوبیت برش لیزری برای ساخت نمونه های اولیه منحصر به فرد شده است و البته که در تولید در مقیاس بزرگتر نیز قابل اجرا است.

اگرچه برش لیزری صنعتی می تواند ابزاری بسیار مفید باشد اما محدودیت های خود را دارد. روند برش مانند نقاشی به این معنی است که تولید انبوه با استفاده از این روش بسیار کندتر از استفاده از برش مکانیکی است. لیزرها به طور کلی سیستم های ناکافی از نظر قدرت هستند و بنابراین لیزرهای صنعتی مورد استفاده برای برش از 1000 وات تا 8000 وات و بالاتر متغیر هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران