لطفا منتظر بمانید

تجزیه و تحلیل تاریخچه ایجاد لیزر

24 مرداد ، 1401
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

این مقاله بر ایجاد رابطه بین دوره‌بندی مراحل ایجاد و اجرای انواع خاصی از لیزرها با تأثیر آنها بر اختراع انواع خاصی از تجهیزات و فناوری‌های صنعتی برای پردازش مواد، توسعه شاخه‌های خاصی از اقتصاد تمرکز دارد. و پیشرفت علمی-تکنولوژیکی در کل. در تهیه مقاله تجزیه و تحلیل تاریخچه ایجاد لیزر، از روشهای پذیرفته شده عمومی که در تهیه آثار پژوهشی تاریخی کاربرد فراوانی دارد، استفاده شده است:

روش تاریخی

برای مطالعه و تفسیر متون منابع اولیه و جستجوی سایر شواهد مورد استفاده برای تحقیق. و همچنین برای ارائه رویدادهای تاریخی مرتبط با توسعه فناوری لیزر؛ روش تاریخی- ژنتیکی - برای مطالعه پیدایش پدیده های تاریخی خاص و تجزیه و تحلیل علیت تغییرات در توسعه فناوری لیزر. روش تاریخی - انتقادی - برای نمایش روابط علت و معلولی، بازسازی رویدادهایی که بر توسعه فناوری لیزر تأثیر گذاشته است.

تاریخچه ایجاد لیزرتاریخچه ایجاد لیزر

روش دوره بندی تاریخی تنوع گزینه‌های مختلف ممکن برای استفاده از لیزر اجازه نمی‌دهد همه مواد جمع‌آوری‌شده در چارچوب یک مقاله قرار گیرند، و بنابراین، نویسندگان تصمیم گرفته‌اند روی واقعیت‌هایی تمرکز کنند که به نظر نویسندگان مقاله، این واقعیت‌ها هستند. جالب ترین، مهم ترین، کم مطالعه شده و کمتر شناخته شده است. 

این مقاله از شرکت پرسناژ مراحل زیر را مورد بحث قرار می دهد:

پربازدیدترین را در این بخش دنبال نمایید

برش لیزری چیست

آموزش کار با دستگاه لیزر

اختراع اولین لیزر

ایجاد اولین لیزرهای تجاری؛ توسعه اولین کاربردهای لیزر در فناوری های صنعتی برای پردازش مواد. توجه ویژه ای به "جنگ های ثبت اختراع" است که مراحل مختلف ایجاد لیزر را همراهی می کند. تجزیه و تحلیل مقایسه ای از توسعه بازار برای فناوری لیزر از مرحله ایجاد تا به امروز انجام شده است. نشان داده شده است که بازار مدرن فناوری لیزر همچنان به طور فعال در حال توسعه است، همانطور که رشد پایدار فروش لیزر در 10 سال گذشته نشان می دهد.

این نشان می دهد که تقاضا برای فناوری لیزر به طور جدایی ناپذیری با توسعه تولید فناوری بالا و پیشرفت علمی-تکنولوژیکی مرتبط است. تجزیه و تحلیل نشان داده است که اخیرا، روند استفاده از فناوری لیزر تغییر کرده است. به طور خاص، کاربردهای صنعتی و پزشکی آنها در حال کاهش است، در حالی که استفاده از آنها در زمینه تولید حسگر و ارتباطات افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل تاریخچه ایجاد لیزرتجزیه و تحلیل تاریخچه ایجاد لیزر

در پاسخ به توسعه تقاضای صنعت بین المللی، صنعت لیزر و فناوری شروع به توسعه به سمت نیمه هادی های 5G و الزامات فرآیند خودروهای هوشمند کرده است. صنعت لیزر تایوان برای سال‌ها توسعه یافته است و پایه و اساس محکمی دارد، اما برای همگام شدن با سرعت بین‌المللی، نیاز به فناوری لیزر مستقل افزایش یافته است.

رشد درآمد صنعت لیزر در سال های اخیر بیشتر و بیشتر شده است. همانطور که صنعت تولید در حال هوشمندتر شدن و سیستماتیک تر شدن است، فرآیند لیزر به تدریج به بخشی ضروری از صنعت تولید تبدیل شده است. منبع لیزر مهم ترین ماژول کلیدی در تجهیزات پردازش لیزر است که نه تنها حدود یک سوم هزینه را به خود اختصاص می دهد، بلکه عامل مهمی در موفقیت یا شکست پردازش است. توسعه منابع لیزر در جهان هر روز که می گذرد در حال تغییر است و مشکلات مختلفی با نیازهای صنعت به وجود می آید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 53رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران