لطفا منتظر بمانید

برش لیزری زیورآلات

برش لیزری زیورآلات

برش لیزری زیورآلات | خدمات برش لیزری انواع زیورآلات فلزی
برش لیزری زیورآلات | ارائه خدمات برش لیزری انواع زیورآلات فلزی برای فعالان در حوزه ساخت طلا و جواهر با ظرافت بالا و با استفاده از دستگاه  لیزر پرسناژ

فعالان در حوزه ساخت زیورآلات همواره با این سوال مواجه هستند که چه روش برشی بهتر عمل کرده و از چه طریقی می توان محصولاتی تمیز و صاف تولید نمود. در واقع، نیاز به روشی هست تا مناسب برش انواع طلا و جواهر، سیلور، پلاتین و یا استیل ضد آب باشد. بسیاری از تولیدکنندگان در گذشته برش این محصولات را با دست و روش های مکانیکی انجام می دادند. اما امروزه با بیشتر شدن سفارشات و لزوم سرعت بخشیدن به فرایند برش، نیاز به تکنولوژی مانند دستگاه لیزر بیش از پیش احساس می شود.

برش لیزری فلزات

برش لیزری به عنوان یک فرایند مبتنی بر نرم افزار، قابلیت پیش بردن فرایند برش را به صورت اتوماتیک داشته و بسیار مناسب برش قطعاتی با شکل های ظریف و پیچیده در مقیاس کلی و جزیی می باشد. دقت بالای لیزر و توانایی آن در تولید کوچکترین قطعات (در ورقه های استیل تا 20 میکرون) اجازه برش اشکالی با طراحی پیچیده را به تولیدکنندگان می دهد. با این روش شاهد کمترین تغییر حالت در محل برش بوده که نیاز به مراحل پرداخت پایانی را به حداقل می رساند. 
بسته به نوع دستگاه لیزر مورد استفاده، تمام آلیاژهای فلزات قیمتی معمول و همچنین بسیاری از مواد قبیل برنج، آلومینیوم، استیل ضدآب، تیتانیوم، نقره، مس، چوب و یا حتی اکریلیک قابل برش هستند. ضخامت مناسب برش لیزری از ورقه های نازک فویل تا  نهایتا 5 میلیمتر می باشد.

برش لیزری زیورآلات

تولید انواع زیورآلات با استفاده از لیزر بسیار آسان بوده و با سرعت بالایی انجام می شود. هر طرحی با استفاده از رایانه به دستگاه لیزر فرستاده شده و در کمترین زمان برش لیزری زیورآلات انجام می شود. امروزه تولید و شخصی سازی زیورآلاتی  مانند پلاک اسم یا مونوگرام بسیار متداول می باشد. طراحی این مدل زیورآلات نیاز به مهارت زیادی نداشته و ساخت آن با استفاده از دستگاه لیزر به راحتی انجام می گیرد. در واقع یکی از مهمترین مزیت های دستگاه لیزر را می توان کمک به طراحان در جهت طراحی و اجرای حرفه ای قطعات و محصولات بی نظیر دانست. تنها محدودیتی که در این زمینه وجود خواهد داشت خلاقیت طراح خواهد بود. در عرض چند دقیقه، سیستم برش لیزری محصولاتی را تولید می کند که برش آن ها با دست ساعت ها به طول می انجامد. پرتوی لیزر با تابیده شدن به یک نقطه مشخص به صورت دقیق هر طرحی را برش می زند. این مزیت دستگاه لیزر یکی از مهم ترین موارد در تولید طلا و جواهر می باشد. 

در ادامه مهم ترین مزایای استفاده از تکنولوژی لیزر در تولید زیوآلات بررسی شده است:

دقت فراوان در برش قطعات طلا و جواهر

همان طور که پیش تر اشاره شد، یکی از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه لیزر ایجاد برش هایی دقیق و بی نقص می باشد. برش دقیق محصولاتی مانند طلا و جواهر اهمیت فراوانی دارد.  روش های مکانیکی معمول قابلیت ایجاد برشی در حد تیغه ابزار برش داشته که به مراتب ضخیم تر از برش با اشعه لیزر می باشد. در مواردی که نیاز هست تا یک قطعه ریز یا خطی باریک بریده شود، استفاده از ابزارهای مکانیکی به صرفه نمی باشد. اگر به دنبال روشی انعطاف پذیر هستید تا در هنگام برش قطعات با دقت بالا عمل کرده و به راحتی هر طرح و شکلی را برش بزند، توصیه ما استفاده از دستگاه لیزر می باشد. اشعه لیزر می تواند تا هر اندازه که مایل باشید ریز شده و مناسب برش انواع زیورآلات گردد.

عدم نیاز به تجهیزات و ابزار اضافی با برش لیزری

کارگاه های بسیاری برای برش مواد اولیه متفاوت اقدام به خرید و تآمین دستگاه ها و ابزارآلات مختلف برش می نمایند. این کار در مرحله اول بسیار پرهزینه خواهد بود. زیرا نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای خرید تمام تجهیزات مورد نیاز می باشد. در مرحله بعد، هر تجهیزاتی که به محیط کار اضافه می شود، فضای بیشتری از آن اشغال می شود. در آخر، استفاده از تجهیزات متفاوت برای برش به معنی نیاز به تنظیم و کالیبره کردن هر کدام از آن ها برای برش مواد مختلف بوده که فرایندی زمان بر خواهد بود. جهت از بین بردن این کاستی ها سرمایه گذاری اولیه برای خرید دستگاه برش لیزر ضروری به نظر می رسد. از آن جا که لیزر توانایی برش انواع مختلف مواد را دارد، فضای کارگاه به خوبی برای مقاصد مختلف قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر این، برش لیزری در مقایسه با روش های مکانیکی، فرایندی به مراتب سهل تر می باشد. 

کاهش آلودگی های محیطی با برش لیزری

مزیت دیگر استفاده از لیزر عدم نگرانی از تولید زباله و آلوده کردن محیط می باشد. از آن جا که اشعه لیزر تمام کار برش را انجام می دهد، هیچ تماس مستقیمی بین آن و متریال مورد استفاده وجود نخواهد داشت. به همین دلیل هیچ گونه آلودگی محیطی در اثر برش لیزری به وجود نمی آید.

  • تولید انواع گردنبند اسم با قابلیت شخصی سازی
  • تولید انواع زیوآلات خاص و ظریف (دستبند، پابند، آویز گردنبند و ...)
  • تولید انواع هدایا و یادبودهای سفارشی
خدمات مرتبط با برش لیزری فلزات
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 3/7از 5 (از 53رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران